Анотація до роботи:
Гайдаш А.В. Жіноча драматургія США в контексті ідейно-естетичних шукань американського театру кінця 1970-90-х років. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Київський національний лінгвістичний університет. Київ, 2004. Мета роботи полягає у дослідженні жіночої драматургії США кінця 1970-90-х років у ракурсі виявлення особливостей функціонування у ній національної драматургічної моделі та феміністичних тенденцій. Об’єктом дослідження є драматичні твори, написані В.Вассерстайн, Н.Воллас, П.Вогель, М.Норман, Б.Хенлі та іншими авторами-жінками США наприкінці 1970-90-х років. Драматичні надбання жіночої письменства США розглядаються як поле перетину гетерогенних культурних імпульсів американського театру останньої третини ХХ століття – феміністичних, постмодерністських, мультикультурних. Проаналізований зв’язок жіночої драми з різними версіями феміністичного проекту. У роботі досліджено особливості функціонування стосунків матері-дочки, феномену сестринства як особливого жіночого єднання, явища “гендерного перевдягання” тощо. Розглянуто її жанрову систему, зокрема, модифікації мелодрами, в тому числі, вестерн та “драму кухні”, а також неоміфологічну драму. Виокремлено риси південної літературної школи у творчості сучасних жінок-драматургів. Досліджено неканонічну часову організацію п’єс та функціонування у них дискурсу пам’яті. |