Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, Київ, 2002.
Дисертацію присвячено вивченню прозової спадщини маловідомого англійського письменника пізньоренесансної доби Ніколаса Бретона. Комплексне дослідження його художнього доробку, в якому найяскравіше вирізняються діалогічні твори, дозволило виявити сутність жанротворчих експериментів письменника. В процесі теоретичного осмислення ряду питань, пов’язаних із діалогічною жанровою моделлю, були виявлені її принципово значимі риси (діалогічне ядро і діалогічна периферія). Дисертант пропонує розрізняти Бретонові діалоги з морально-дидактичною домінантою та діалоги розважальної орієнтації. У творах першої групи помітне звернення автора до елементів поетики трактату, есе, характера, exemplа, натомість у діалогах розважальної орієнтації – до елементів джесту, анекдоту, байки. Органічно актуалізуючись у репліках персонажів, ці елементи суттєво збагачують діалогічний жанровий простір, не руйнуючи при цьому жанрової константи творів – діалогічного ядра.
Публікації автора:
Ніколас Бретон: від популярності до забуття (історико-літературна розвідка) // Ренесансні студії. – Вип. 3. – Запоріжжя, 1999. – С.60-72 (0,48 др. арк.).
Поетика заголовків діалогів Ніколаса Бретона // Наукові записки Харківського державного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди. Серія: Літературознавство. – Вип. 2 (26). – Харків, 2000.– С. 29-33 (0,25 др. арк.).
Діалоги Ніколаса Бретона: центральні ідейні концепти та специфіка їх художньої репрезентації // Ренесансні Студії. – Вип. 4. – Запоріжжя, 2000. – С.14-21 (0,47 др. арк.).
Аксiологiчна функцiя слова у світлі розвитку humanities // Ренесансні Студії. – Вип. 5. – Запоріжжя, 2000. – С. 67-73 (0,4 др. арк.).
Взаємодія діалогічного та риторичного первенів у діалогах епохи Ренесансу // Ренесансні студії. – Вип. 7. – Запоріжжя, 2001. – С.39-53 (0,75 др. арк.).
Додаткові публікації:
Поетика імені персонажа як змістоформуючий чинник філософських діалогів Ніколаса Бретона // Збірник наукових праць міжнародної конференції “Мова і культура”. – Київ, 1999. – C. 89-93 (0,25 др. арк.).
Етика англіканського протестантизму та її художня репрезентація у творчості Ніколаса Бретона // Біблія і культура: Збірник наукових статей. – № 1. – Т.1. – Чернівці: Рута, 2000. – С.144-147 (0,26 др. арк.).
Теоретичні аспекти вивчення ренесансного діалогізму // Літературознавчі обрії. Праці молодих учених України. – Вип. 2. – К., 2001. – С.136-140 (0,25 др. арк.).
Ретроспективний погляд на аксiологiчну функцiю слова у контекстi розвитку humanities // Тези Всеукраїнської наукової філологічної конференції “Проблеми сучасної світової літератури та лінгвістики”. – Черкаси: ЧІТІ, 2000 р. – С.8-9 (0,1 др. арк.).
Синкретизм маньеризма и барокко в художественном мышлении Николаса Бретона // XII Пуришевские чтения: Всемирная литература в контексте культуры: Сборник статей и материалов. – М.: МГПУ, 2000. – С. 57-58 (співавтор Торкут Н.М.) (0,1 др. арк.).
Категорії wit та wisdom у мисленнєвому просторі єлизаветинської епохи // Тези всеукраїнської наукової філологічної конференції “Проблеми сучасної світової літератури та лінгвістики”. – Черкаси: ЧІТІ, 2001. – С.10-11 (0,1 др. арк.).