Анотація до роботи:
Шелякіна А.В. Засадничі принципи „наукової естетики” Томаса Манро. –Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. – Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Луганськ, 2008. Дисертація присвячена комплексній реконструкції й осмисленню концепції „наукової естетики” Т. Манро. З’ясовано, що естетичні погляди Т. Манро сформувались на основі дослідження та переосмислення принципів класичної естетики, а також на підгрунті некласичної естетичної свідомості, що знайшло відображення у проекті застосування наукових методів дослідження естетичного феномена, в ідеї двопредметності естетики, зближенні естетики з психологією, в спробі уточнити й окреслити її поняттєво-категоріальний апарат та твердій позиції щодо необхідності залучення наукових методів інших дисциплін. Виявлено значний вплив на творчість Т. Манро філософсько-естетичних поглядів О.Конта, Г. Спенсера, Дж. Дьюї, М. Дессуара, А. Річардса та Ч. Огдена. Опрацювання й осмислення наукового доробку Т. Манро, а також інших джерел, що стосуються життя та творчості американського естетика, показало, що основні положення концепції „наукової естетики” Томаса Манро визначаються через поняття „двопредметність”, „естетична морфологія”, „естетична психологія”, „редефініція терміна”, „досвід”, „форма”, „естетичне сприйняття”, „художня творчість”, „факт”, „експериментальна естетика”, „конфігурація”, „оцінка”, „формула художнього”, „естетична ситуація” та ін. Доведено значний вплив естетичної концепції Т. Манро на формування культуротворчого процесу не лише у західноєвропейських країнах, а також в Україні. |