Анотація до роботи:
Ігнатенко Є. В. «Високий стиль» хорового концерту кінця XVII – XVIII ст.: до проблеми музично-поетичної цілісності. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2005. Дисертація присвячена розробці концепції стильового розвитку вітчизняного хорового концерту кінця XVII – XVIII ст. як особливої мовної системи, яка сформувалася внаслідок цілеспрямованого відбору вербальних та музичних мовних засобів. В дослідженні розкривається зміст і методологічне значення поняття «високий стиль» щодо жанру хорового концерту. «Високий стиль» визначає й, тим самим, обмежує коло ідей і тем художнього твору. Він передбачає масштабний задум, значну й важливу ідею твору. «Високий стиль» визначав принципи відбору й диференціації словесних і музичних мовних засобів хорового церковного концерту. Він виявляється загальним естетичним принципом художньої структури музично-поетичного твору, що реалізується на різних рівнях: мовному, фонетичному й інтонаційному, синтаксичному й композиційному. Поняття «високий стиль» лишається актуальним протягом всієї історії розвитку жанру хорового церковного концерту. Цією характеристикою визначається його естетична концепція, яка набула стилістично різні варіанти художнього втілення на різних етапах розвитку. |