Анотація до роботи:
Долгушева О.В. Типологія комічного в художній прозі І.С. Нечуя-Левицького і Марка Твена. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.05 – порівняльне літературознавство. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2002. Захищається рукопис, в якому вперше в українському та американському літературознавстві здійснюється порівняльно-типологічне дослідження художньої прози І.С.Нечуя-Левицького та Марка Твена. Визначаються загальнокультурні, національні, індивідуальні фактори та літературно-філософські традиції, котрі стали джерелом суголосся та відмінностей в художній реалізації комічного у письменників. Виводиться типологія “простака” як модифікованого архетипу трикстера. Увага автора дисертації акцентується на самобутності наратології, аналізуються спільні й відмінні мотиви, образи в межах цієї комічної парадигми. Розкривається комічна імплікація і троп “сварки”, підкреслюються її універсальні та національно-культурні спонуки в прозових творах обох митців, що засвідчує наявність типологічних сходжень у їхніх доробках. Робиться висновок про культурно-естетичну спорідненість художнього бачення письменників. |