Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Мірошниченко Павло Васильович. Трансформація жанрових особливостей античної трагедії в українській літературі ХІХ - початку ХХ ст.: Дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Запорізький держ. ун-т. - Запоріжжя, 2002. - 158арк. - Бібліогр.: арк.144-153.



Анотація до роботи:

Мірошниченко П. В. Трансформація жанрових особливостей античної трагедії в українській літературі ХІХ – початку ХХ ст. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10. 01. 01. – українська література. – Запорізький державний університет, Запоріжжя, 2002.

У дисертації досліджується вплив концептів жанрології античної трагедії, елементів формального, архітектонічного та стилістичного її рівнів на формування різноманітних текстуальних дискурсів в українській літературі ХІХ – початку ХХ ст.

У роботі вивчається генетична спорідненість концепцій художньої дійсності жанрово розмаїтого вітчизняного письменства ХІХ – початку ХХ ст. з моделями світу античних трагіків, внаслідок рецепції та трансформації провідних категорій агональної дійсності: “проблема знання”, “трагедія розуму”, “трагічна провина”, “трагічна самотність”, аполлонійсько-діонісійське. Простежується своєрідність трансформації в українській літературі ХІХ – початку ХХ ст. хронотопного континууму давньогрецької трагедії, законів функціонування міфологічного часу (античного топосу).

Матеріали дослідження можуть бути використані при читанні лекцій, у спецкурсах і спецсемінарах з історії української літератури, при написанні дипломних і курсових робіт студентами-філологами.

Публікації автора:

1. До проблеми трансформації жанрових особливостей трагедій Есхіла в поемі-містерії Т.Шевченка “Великий льох” // ХХХІІ Наукова шевченківська конференція 21 – 22 травня 1998 р. – Луганськ, 1998. – С. 137 – 141. (У співавторстві).

2. Природа хронотопу поеми Т.Г.Шевченка “Великий льох”: синтез часопростору античної трагедії та індивідуально-авторської міфології // Актуальні проблеми літературознавства. – Дніпропетровськ, 1999. – Т. 5. – С. 5-10.

3. Агональна природа художньої дійсності драми “Оргія” Лесі Українки // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. праць. – К., 1999. – Випуск 6. – С. 103-114.

4. Аполлонійсько-діонісійська основа трагедійної дійсності драми Лесі Українки “Блакитна троянда” // Вісник ЗДУ. – Запоріжжя, 1999. - № 2. – С. 85-90.

5. “Трагічна провина” та “трагічна самотність” у драмі Лесі Українки “Одержима”: рецепція античної трагедійності // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. – Рівне, 2000. – Випуск VІІІ. – С. 193-199.

6. Рецепція образу “доля” в драмі І.Франка “Украдене щастя” // Вісник ЗДУ. – Запоріжжя, 2001. - № 2. – С. 65-69.

7. Містеріальність дискурсів українського романтизму та Т. Шевченка // Шевченкознавчі студії. – К., 2002. – Вип. IV. – С. 66 – 72.