Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Іванюха Тетяна Валеріївна. Трансформація жанрів античної літератури у творчості неокласиків. : Дис... канд. наук: 10.01.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Іванюха Т.В. Трансформація жанрів античної літератури у творчості неокласиків. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.01 – українська література. – Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Кіровоград, 2007.

У роботі проаналізвано генологічні джерела поезії київських митців-неокласиків О.Бургардта, М.Драй-Хмари, М.Зерова, М.Рильського, П.Филиповича. Проведено паралелі між двома феноменами класицистичного типу: українською неокласикою та античним класицизмом. Визначено типологічні сходження в літературно-мистецькому житті Риму «золотого» віку Августа (І ст. до н. е. – І ст. н. е.) та України 20-х рр. ХХ ст., періоду «розстріляного Відродження», розглянуто основні аспекти естетико-поетологічної спадкоємності. Основним предметом дослідження стала проблема трансформації в оригінальній поезії неокласиків таких античних жанрів, як елегія, епіграма, ідилія та жанри панегіричної типології. Проаналізовано наступні напрямки трансформації жанрів античної лірики: стилізація (ода); карнавально-сміхова стилізація та пародія (епітафія, елегія); наслідування (епіталама, сколій, мім, буколіка); архаїзуючі інновації – суміщення античної жанрової домінанти з «молодшими» жанрами сонета (у випадку елегії) та сонетоїда (епіграма); інтерсеміотична інтерпретація жанрів – включення нелітературних дискурсів (архітектурного, скульптурного тощо) у тканину літературного твору (екфрасис).

Публікації автора:

  1. Іванюха Т. Особливості трансформації жанру античної елегії в циклі «Елегійні дистихи» Миколи Зерова // Література в контексті культури: Зб. наук. пр./ Ред. кол.: В.А.Гусєв (відп. ред.) та ін. – Вип. 8. – Дніпропетровськ: Вид-во Дніпропетр. ун-ту, 2002. – С. 206-212.

  2. Іванюха Т. Епіграматичний фон поезій циклу «Сонетоїди» Миколи Зерова// Вісник Запорізького державного університету. Філологічні науки: Зб. наук. ст. – Запоріжжя: Вид-во Запорізьк. держ. ун-ту, 2002. – Вип. 1. – С. 47-50.

  3. Іванюха Т. Духовний простір лірики П.Филиповича: античний і біблійний первні (на матеріалі збірки «Земля і вітер») // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. пр./ Редкол.: А.Козлов (відп. ред.) та ін. – К.: Твім інтер, 2002. – Вип. 14. – С. 192-201.

  4. Іванюха Т. Закономірності рецепції традицій класичної поезії на строфічному рівні (на матеріалі поезій М.Зерова і М.Драй-Хмари) // Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. – К.: Вид-во Інституту літератури ім Т.Г.Шевченка НАН України, 2003. – Вип. 4. – С. 33-36.

  5. Іванюха Т. Структурно-семіотичний потенціал жанру: досвід античності // Вісник Запорізького державного університету. Філологічні науки.: Зб. наук. ст. – Запоріжжя: Вид-во Запорізьк. держ. ун-ту, 2004. – Вип. 2. – С. 82-87.

  6. Іванюха Т. Античний класицизм і українська неокласика: деякі аспекти спадкоємності // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство: Зб. наук. пр. / Ред. кол. Поліщук Я.О. та ін. – Рівне: Перспектива, 2005. – Вип. ХV. – С. 90-96.

  7. Іванюха Т. Риторичний дискурс української неокласики й античність // Нова філологія: Зб. наук. пр. – Запоріжжя: Вид-во Запорізьк. держ. ун-ту, 2005. – № 3 (23). – С. 149-153.

Додаткові публікації

  1. Іванюха Т. Канонізовані строфи як знак традиції в ліриці Михайла Драй-Хмари // Традиція і національно-культурний поступ: Зб. наук. пр. – Харків: НТУ «ХПІ», 2005. – С. 311-317.

  2. Іванюха Т. Еволюція жанру античної елегії у ранній поезії М.Рильського// Східнослов’янська філологія. Літературознавство: Зб. наук. пр. – Горлівка: Вид-во ГДПІІМ, 2006. – Вип. 9 – С. 63-68.