Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Естетика


Черепанин Василь Миронович. Трансформація візантійського іконографічного канону в мистецтві некласичної естетики. : Дис... канд. наук: 09.00.08 - 2008.



Анотація до роботи:

Черепанин В.М. Трансформація візантійського іконографічного канону в мистецтві некласичної естетики. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2007.

У роботі досліджується трансформація візантійського іконографічного канону в мистецтві некласичної естетики ХХ століття. Проаналізовано концепти “ідеї” та “символу” як головні об’єкти зображення ікони та сучасного мистецтва, а також такі стилістичні особливості ікони в мистецтві ХХ століття, як іконографічні деформації, умовність образу та “літературність” художнього твору в контексті звернення до візантійської традиції в художніх течіях західного модернізму і постмодернізму, українського і російського аванґарду та в неофіційному пізньорадянському мистецтві. Розглянуто шляхи і способи використання в мистецьких течіях ХХ століття таких естетичних принципів ікони, як зображення часопростору, зворотня перспектива, теорія світла та символічна мова кольорів. Проведено паралель між об'єктами (творами) східнохристиянського та сучасного мистецтва у схожості їх сприйняття та між суб'єктами (художником та іконописцем) в їх трактуванні авторської індивідуальності. Висвітлено спільний для ікони і мистецтва некласичної естетики принцип – презентацію трансцендентного сакрального. Застосований в роботі аналіз теоретичних і стилістичних настанов представників сучасного мистецтва та естетичної програми ікони демонструє значні результати як для розуміння ікони, так і для вивчення гетерогенного мистецтва некласичної естетики.

Публікації автора:

1. Черепанин В.М. Сучасне мистецтво і політичне: проблеми взаємовпливу // Національний університет “Києво-Могилянська академія”. Наукові записки. – Т.49. – Теорія та історія культури. – К.: Вид. дім “КМ Академія”, 2006. – С. 87 – 93.

2. Черепанин В.М. Практики тілесності в сучасному мистецтві: боді-арт і випадок Олега Кулика // Національний університет “Києво-Могилянська академія”. Наукові записки. – Т.40.– Теорія та історія культури. – К.: Вид. дім “КМ Академія”, 2005. – С. 81 – 85.

3. Черепанин В.М. Ікона в контексті аванґардного мистецтва: до постановки питання // Національний університет “Києво-Могилянська академія”. Наукові записки. – Т.24. – Теорія та історія культури. – К.: Вид. дім “КМ Академія”, 2004. – С. 76 – 84.

4. Черепанин В.М. Еволюція і трансформація іконографічного канону в українському аванґарді // Гуманітарні науки. Науково-практичний журнал. – 2002. – №1. – К.: “Педагогічна преса”. – С. 127 – 138.

5. Черепанин В.М. Рецепція ікон: між музеєм і церквою // Національний університет “Києво-Могилянська академія”. Наукові записки. – Т.19. – Спеціальний випуск. – Ч.1. – К.: Вид. дім “КМ Академія”, 2000. – С. 111 – 114.