Анотація до роботи:
Герчанівська П.Е. Трансформація народної сакральної архітектури і живопису Марамороша у XVII–XVIII століттях як відображення динаміки європейської культури.– Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури.– Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, м. Київ, 2002. Дисертація присвячена дослідженню особливостей трансформації народної сакральної архітектури і живопису Марамороша у XVII–XVIII століттях як відображенню динаміки європейської культури. В роботі проаналізовано стан мистецтвознавчого та культурологічного висвітлення поставленої проблеми та розроблена методологія її подальшого вивчення; виявлена діалектика загального і специфічного у художньо-стильових засадах народних і професійних форм сакральної культури; змодельовано стильовий образ “картини світу” XVII–XVIII ст., який визначає розвиток сакрального мистецтва в Європі, зокрема на Мараморощині; реконструйовано особливості “первісного образу” традицій церковної архітектури Закарпаття і розглянуто особливості його інтерпретації в пам’ятках марамороської сакральної архітектури; проаналізовано динаміку трансформацій народного сакрального мистецтва у цьому регіоні в контексті традицій європейської художньої культури XVII–XVIII століть; з’ясовано специфіку процесів стильоутворення, що закладена в основу архітектурних і образотворчих форм, якими представлене сакральне мистецтво Марамороша, та визначені їх характерні риси. |