Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Бестюк Ірина Анатоліївна. "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського: феномен тексту в контексті неоміфологізму української літератури початку ХХ століття : Дис... канд. наук: 10.01.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Бестюк І.А. „Тіні забутих предків” Михайла Коцюбинського: феномен тексту в контексті неоміфологізму української літератури початку ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна. – Харків, 2006.

У дисертації здійснено нову інтерпретацію повісті „Тіні забутих предків” на підставі концепції міфологічного символізму, засадничим принципом якої стала теорія символічних форм німецького ученого Е.Кассірера. Наукова ефективність методу уможливлює осмислення міфопоетики повісті на рівні форм споглядання (простір, час, число), на рівні форм життя, тобто визначення суб’єктивної дійсності у міфологічній свідомості дешифрує специфіку міфогенного імпресіонізму, у межах якого розглядається тотемічний символізм як засіб індивідуалізації героїв. Самобутність модерної поетики повісті „Тіні забутих предків” ставиться в залежність від суміжних видів мистецтва: образотворчого (символіка колористичного нюансування), музики (динамічна організація тексту засобами евфонії й евритмії) і кінематографу (на рівні структури), – і детермінує її синестезійну природу.

Публікації автора:

  1. Моделювання метаміфа світової гармонії у повісті „Тіні забутих предків” М.Коцюбинського // Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. – Випуск 8. – К.: Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, 2005. – С.203-208. (0,6 др.арк.).

  2. Мотив танцю як ритуал переходу („Тіні забутих предків” М.Коцюбинського) // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Збірник наукових праць. Випуск ХV. – Рівне: Перспектива, 2005. – С. 28-38. (0,7 др.арк.).

  3. Бестіарні образи як засіб індивідуалізації персонажів („Коні не винні” М.Коцюбинського і „Сказки об Италии” М.Горького) // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства. Випуск 9: Українська література в загальноєвропейському контексті. – Ужгород, 2005. – С. 29-33. (0,5 др.арк.).

  4. Міфогенність імпресіонізму як основа поетики повісті „Тіні забутих предків” М.Коцюбинського // Мандрівець: Всеукраїнський науковий журнал. – 2006. – № 2 (березень-квітень). – С.49-55. (0,7 др.арк.).

  5. Мотив танцю як ритуал переходу („Лісова пісня” Лесі Українки) // Леся Українка і сучасність: Збірник наукових праць. – Т.3. – Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2006. – С.24-37. (0,8 др.арк.).