Анотація до роботи:
Денисенко М. Темброва модальність у композиції (на прикладах української інструментальної музики останньої чверті ХХ сторіччя). Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім.. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму, Київ, 2005. Дисертація присвячується проблемі функціонування тембру як важливого чинника композиційної і драматургічної логіки. На прикладах з деяких інструментальних творів українських композиторів, написаних за останню чверть ХХ сторіччя (Ю.Іщенка, М.Ковалінаса, Г.Ляшенка, С.Луньова, В.Рунчака, Є.Станковича, Л.Юріної), розглядається особлива функційність тембрового чинника – модальність, пов’язана з сонористикою, як з психологічною установкою, передумовою вибору оригінальної за темброво-інструментальними якостями мови, моделюванням структурної ідеї та внутрішніх зв’язків форми тощо. В результаті аналізу музичного матеріалу відзначається принципова діалектична сполучність тембрової модальності з іншими принципами організації звукового матеріалу, її дієва стильоутворююча, виражальна та формотворча сутність. |