Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Мацяк Ореста Маркіянівна. Синтез мистецтв у прозі Ольги Кобилянської: проблема самототожності письменниці : дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. - Л., 2006.



Анотація до роботи:

Мацяк О.М. Синтез мистецтв у прозі Ольги Кобилянської: проблема самототожності письменниці. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 — українська література. — Львівський національний університет імені Івана Франка. — Львів, 2006.

У дисертації з методологічної позиції самототожності письменниці досліджується синтез мистецтв (літератури з музикою і малярством) у прозі О.Кобилянської. Попередньо з’ясовуються актуальні питання теорії синтезу мистецтв як літературного явища: його відповідність назві, особливості, критерії, визначення, власне синтетичні способи досягнення літературним твором музичного і малярського ефектів, відмінність їх від способів суто літературних.

За художніми текстами письменниці реконструюється її музичне світо- й себебачення, констатується її приналежність до типу людини чуття, від твору до твору простежується реалізація її музичного покликання. У малярській прозі О.Кобилянської розглядаються особливості практики різних видів образотворчого мистецтва живопису й графіки.

Публікації автора:

1. Баса О. Музикантка від Бога, письменниця від музики // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції “Ольга Кобилянська: погляд на життя і творчість з кінця ХХ століття (До 135-річчя від дня народження письменниці)” (8–9 жовтня 1998 р.). Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Вип. 58 – 59. Слов’янська філологія. Чернівці: Рута, 1999. С. 110–113.

2. Мацяк (Баса) О. Музичний дискурс прози Ольги Кобилянської // Літературознавчі студії. К.: ВПЦ “Київський університет”, 2004. Вип. 9. С. 148–155.

3. Мацяк (Баса) О. “Синтез мистецтв” як літературознавчий термін: аргументація і дефініція // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Збірник наукових праць. Випуск ХІІІ / Ред. кол. Поліщук Я.О. та ін. Рівне: Перспектива, 2004. С. 28–33.

4. Мацяк (Баса) О. Асоціативний і номінативний живопис Ольги Кобилянської // Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наукових праць. Випуск 216 – 217. Слов’янська філологія. Ольга Кобилянська письменниця і громадянка: національне і загальнолюдське. До 140-річчя від дня народження. Чернівці: Книги – ХХІ, 2004. С. 55–58.

5. Мацяк (Баса) О. Акорди як різновид фрагментарної прози Ольги Кобилянської // Українське літературознавство. Львів, 2005. Вип. 67. С. 76–81.

6. Баса О.М. Літературознавчі студії часопису “Буковина” за редакторства О.Маковея (1895 – 1897 рр.) // Збірник праць Науково-дослідного центру періодики / За ред.: М.М.Романюка. Львів, 1996 – 1997. Вип. III / IV. С. 296–305.

7. Баса О. Її лілеї (твори О.Кобилянської про неї саму) // Матеріали Всеукраїнського наукового семінару “Феномен текстовості у сучасній культурі” (3 – 5 травня 1997, Львів). Молода нація. К.: Смолоскип, 1997. № 5. С. 35–40.

8. Баса О. Статус музики у творчості О.Кобилянської і П.Тодорова // Матеріали міжнародної славістичної конференції пам’яті професора Костянтина Трофимовича (1 – 3 квітня 1998 року): У 2 т. Львів: Літопис, 1998. Т. 2. С. 53–56.

9. Баса О. Карпатська мариністика О.Кобилянської // Літературознавчі зошити. Студії. Публікації. Рецензії. Бібліографія. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2001. Т. 1. С. 110–114.

10. Баса О. “Рожі”: рондо в прозі Ольги Кобилянської // З його духа печаттю... Збірник наукових праць на пошану Івана Денисюка. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2001. Т. 1. С. 113–116.