Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Хань Сяоянь. Символіка двоїчності в партіях оперних співачок-травесті. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Хань Сяоянь. Символіка двоїчності в партіях оперних співачок-травесті. – Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата мистец-твознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2008.

Дисертація присвячена архетиповій обумовленості виражальностіо перних партій співачок-травесті зв'язками з міфологемами “близню-кового” циклу. Запропонована концепція художньої органіки двоїчних структур, визначених архаїчними витоками творчості, що реалізувалася в класиці Нового часу у вигляді метафоричного поєднання в художньому елементі як мінімуму пари образів, - заявляє творчу позицію сприйняття культурно-глибинних шарів, спільних для різних народів і часів.

Церковна основа звучання “quasi-хлоп'ячих” жіночих голосів визначила суто містеріальний тип образів – світлий юнак Ваня з “Життя за царя” М. Глинки, вічно юний Лель з “Снігуроньки” Н. Римського-Корсакова. В партіїї Октавіана (“Кавалер троянд” Р. Штрауса) також можливе виявлення “нежіночої” тембральності, що створює додаткову ігрову установку в сюжеті, де головний герой втілює майже абсурдну штучність стосунків, затверджених волею “людини-надгероїні” Маршальши.

Міфологічна підоснова виразності виконання співачки-травесті певною мірою розкривається у феномені Шаусинської опери, подібно як це є у вокально-тембровій драматургії „Фіделіо” Бетховена.

Публікації автора:

  1. Хань Сяоянь. Художнiй свiт Китаю як дiалог культур / Хань Сяоянь // Проблеми сучасностi : культура, мистецтво, педагогiка. / Зб. наукових праць.—Луганськ, 2005.— Вип. 4 – С. 259-268.

  2. Хань Сяоянь. Символізм в художньому мисленні Сходу і його сучасні виходи / Хань Сяоянь // Музичне мистецтво і культура. – Одеса: Науковій вісник ОДМА ім. А. В.Нежданової, 2006. – Кн. 2. – Вип. 7.– С. 334-344.

  3. Хань Сяоянь. “Травесті двічі” Шаусінської опери / Хань Сяоянь // Музичне мистецтво і культура. – Одеса: Науковий вісник ОДМА ім.А.В. Нежданової, 2007. – Кн. 1. – Вип.8. – С. 163-172.

  1. Хань Сяоянь. Сучасний оперний театр в Китаї. / Хань Сяоянь // Музика в житті людни: Наука і освіта.. – Дніпропетровськ, 2005. - Том 27. – С. 8-10.

Анотація.