Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Маринкевич Світлана Михайлівна. Стильові домінанти поезії Тодося Осьмачки: дисертація канд. філол. наук: 10.01.01 / Дніпропетровський національний ун-т. - Д., 2003.



Анотація до роботи:

Маринкевич С.М. Стильові домінанти поезії Тодося Осьмачки. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Дніпропетровський національний університет, Дніпропетровськ, 2003.

У дисертаційній роботі вперше в українському літературознавстві здійснено комплексний аналіз стильових домінант поезії Т.Осьмачки в контексті європейського модернізму із застосуванням системно-аналітичного підходу, історико-функціонального, порівняльно-типологічного, біографічного методів дослідження. Це дало можливість усвідомити, що основні складники ідіостилю Т.Осьмачки – домінанти різних типів творчості (експресіонізму, сюрреалізму), органічно поєднані з ознаками українського фольклору. У дисертації з’ясовано характер і еволюцію експресіоністичних і сюрреалістичних тенденцій у ліриці митця, розглянуто своєрідність вияву в ній апокаліптичних візій, інтерпретації образу міста як онтологічного феномена. Уперше продемонстровано механізми моделювання сюрреалістичних образів у поезії Т.Осьмачки, оригінальність рецепцій і трансформацій традиційного матеріалу (українського фольклору) як на жанрово-стильовому рівні, так і на рівні мотивів, образів, ритміки.

Публікації автора:

  1. Експресіоністичні тенденції в поезії Тодося Осьмачки // Актуальні проблеми літературознавства: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: Навчальна книга, 1998. – Т.3. – С.10-18.

    Урбаністичні мотиви та своєрідність їх інтерпретації в поезії Тодося Осьмачки // Наукові записки Тернопільського педуніверситету. Серія: Літературознавство. –Тернопіль: ТДПУ, 1999. – Вип.ІV. – С. 218-227.

    Сюрреалістичний принцип моделювання образу в поезії Тодося Осьмачки // Актуальні проблеми літературознавства: Зб. наук. пр.– Дніпропетровськ: Навчальна книга, 1999.–Т. 4.– С. 27-36.

    Художня концепція міста в поезії В.Сосюри та Т.Осьмачки // Актуальні проблеми української літератури і фольклору: Зб. наук. пр. – Донецьк: Кассіопея, 1999. – Вип.1.– С. 104-107.

    Художня трансформація фольклорної традиції в поемі Т.Осьмачки “Дума про Зінька Самгородського” // Українська філологія: школи, постаті, проблеми: Зб. наук. пр.: У 2 ч. – Львів: Світ, 1999. – Ч. 2. – С. 532-537

    Поезія Т.Осьмачки і творчість польських катастрофістів: аспекти типології // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. пр. – К. - Одеса: Твім інтер, 2002.– Вип. 10. – С. 188-194.

    Фольклорні домінанти як чинники прояву національної ідентичності в поезії Т.Осьмачки “Семен Палій” // Актуальні проблеми літературознавства: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: Навчальна книга, 2002. – Т.12. – С. 50-56.

    Алегоричний образ та його концептуальний зміст у поезії Тодося Осьмачки (на матеріалі зб.“Круча”) // Таїни художнього тексту: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ДДУ, 1998. – С. 47-54.

    1. Функції стилістичних фігур у поезії Тодося Осьмачки // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції “Українська мова – державна мова України”. – Дніпропетровськ: ДДУ, 1998. – С.170-174.

    2. Апокаліптичність поетичних візій Тодося Осьмачки (на матеріалі зб.”Круча”) // Молода нація. – 1999. - № 12. – С.239-243.