Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


ІМедведєва Леся В'ячеславовна. Стильова еволюція творчості В.І. Зарецького в контексті мистецького нонконформізму 60-80-х років ХХ століття : Дис... канд. наук: 17.00.01 - 2003.



Анотація до роботи:

Медведєва Л.В. Стильова еволюція творчості В.І. Зарецького в контексті мистецького нонконформізму 60-80-х років ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури. – Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ, 2003.

Дисертацію присвячено питанню вивчення стильової еволюції творчості В.І. Зарецького 60-80-х років ХХ століття в контексті мистецького нонконформізму. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві зроблено спробу об’єднати суто мистецьку проблематику з культурними та соціополітичними реаліями свого часу. У роботі проаналізовано стан мистецтвознавчого та культурологічного висвітлення поставленої проблеми; з’ясовано головні тенденції розвитку і сутнісні особливості феномену “мистецького нонконформізму” в Україні; зумовлено розвиток нонконформістських тенденцій соціополітичними подіями; запропоновано дефініцію поняття “мистецький нонконформізм”; висвітлено стильову еволюцію творчості В. Зарецького, процес становлення стилю художника, стильові впливи, оригінальність та новаторську сміливість його творів, визначено індивідуальний стиль митця; вивчено роль В. Зарецького як яскравого представника київської школи шістдесятництва, його педагогічну діяльність, значення теоретичного доробку. Дисертація є першою спробою теоретично обґрунтувати формування мистецької особистості В. Зарецького в контексті культурно-мистецьких процесів 60-80-х років ХХ століття в Україні.

Публікації автора:

  1. Графіка В. Зарецького 50-80-х років: поетика і семантика часу // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. пр. – Вип. 1. – К., 1999. – С. 43-54. – Серія “Історія”.

  2. Образотворче мистецтво 60-х: мистецтвознавчий дискурс // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. пр. – Вип. 2. – К., 2000. – С. 37-51.

  3. Шістдесятництво: філософія та естетика опору // Україна у ХХ столітті: уроки, проблеми, перспективи: Зб. наук. пр. за матеріалами наук.-практ. конф. МІЛП. – К., 2001. – С. 526-547.

  4. Шістдесятництво як явище культури // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. пр. – Вип. 4. – К., 2001. – С. 94-113.

  5. Стильова еволюція творчості В. Зарецького: історіографічний аспект // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. пр.: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. ун-ту. – Вип. 6. – Рівне: РДГУ, 2001. – С.76-88.

6. Нонконформізм як явище культури 60-х років // Сучасність. – 2002. – № 12.– С. 50-64.

7. Формування естетичної думки та творча особистість (ХIХ-ХХ століття)// Питання культури півдня України: Наукові записки КНУКіМ з проблем культурології/ Ред. колегія: Поплавський М.М., Федорук О.К., Єнтіс Л.С. та ін. – С. 221-223.

8. Шістдесятництво як явище культури// Культурна політика в Україні у контексті світових трансформаційних процесів: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф./ Загальна ред. Подкопаєва В.П., Чернець В.Г.; наук. ред. – упоряд. Різник О. О. – К.: ДАКККіМ, 2001. – С. 82-84.

9. Історіографія нонконформізму в українському образотворчому мистецтві 60-80-х років ХХ століття// Україна: національна ідея: Матеріали міжнародної наукової конференції. – Київ. міжнар. ун-т, Ін-т історії НАНУ, Укр. православна церква Київ. патріархату. – К, 2002. – С. 351-364.