Анотація до роботи:
Смірнова Тетяна Василівна. Стилістичні проблеми творчості Томаса Гейнсборо. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.05 – образотворче мистецтво. – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, 2002. Дисертація присвячена вивченню стилістичних проблем у творчості видатного англійського художника ХУШ ст. Т. Гейнсборо. Вперше в вiтчизняному мистецтвознавстві зроблено спробу об'єднати суто художню проблематику з культурними реаліями свого часу. Плідне використання культурологічного методу дозволило пояснити стилістичну неоднорідність творчості Гейнсборо не залежністю від того чи іншого стилю, а пов’язати її з унікальною індивідуальністю майстра, підняти його персональний стиль, який у даній роботі вперше названий “стилем Гейнсборо”, до рівня його талановитого часу - доби промислової революції, Просвітництва, наукових відкриттів, створення нової моделі Всесвіту, а також закону “природного права”. На основі економічних, політичних, соціальних, культурних, релігійних, національних особливостей англійського етносу в дисертації окреслені витоки художньої своєрідності робіт майстра, творчо переосмислені традиції європейських художніх шкіл. Проведено стилістичний аналіз його творчості. Проаналізованi нові напрямки в живописі, що їх розробив і розвинув Гейнсборо в портреті, пейзажі, сценах спілкування, анімалістицi, а також його оптичні експерименти з моделюванням “імпресіоністичних” ефектів. Досліджено маловивчені твори в графіці, мариністиці. На основі отриманих результатів об’єктивно показані місце і значення творчості Гейнсборо в розвиткові англійського мистецтва. В українському мистецтвознавстві дослідження творчості Гейнсборо здійснено вперше. |