Анотація до роботи:
Опанасюк О.П. Структурна феноменологія і типологія форм художнього образу. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і мистецтв України, Київ, 2005. Дисертація являє собою дослідження структурної динаміки процесуального і субстанційного буття художнього образу. Окреслене завдання передбачає проекцію структурної закономірності становлення культури на ґрунт буття художнього образу. Аналіз розвитку культур показав, що в такому процесі актуалізують себе чотири періоди становлення, які визначені як Символічний, Класичний, Романтичний та Інтенціональний, що відповідає структурно-смисловій динаміці становлення тетрактиди. Аналогічна динаміка виявляється і в межах кожного періоду, хоча й з домінуванням однієї якості. Звідси процесуальне буття художнього образу визначають 16 типів його форм. Субстанційний зміст художнього образу актуалізує подібну закономірність. Аналіз містичних захоплень і творчого процесу виявив чотири етапи його структурування, які визначені термінами “принцип”, “становлення”, “означення”, “спосіб існування”. Визначена структура художнього образу характеризується співвідношенням тріади (перші три етапи) і тетрактиди (способу існування). |