Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Павліщева Яна Олександрівна. Структура потоку свідомості в романній трилогії Г. Міллера «Тропік Рака», «Чорна весна» і «Тропік Козерога» : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Павліщева Я.О. Структура потоку свідомості в романній трилогії Г. Міллера “Тропік Рака”, “Чорна весна” і “Тропік Козерога”. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2008.

У дисертації вперше досліджено структуру потоку свідомості в романах Г. Міллера “Тропік Рака”, “Чорна весна” і “Тропік Козерога”, детально проаналізовано міфопоетичний світ міллерівських творів, розглянуто особливості потоку свідомості як художньої техніки модернізму на матеріалі творчості М. Пруста, Дж. Джойса, В. Вулф і В. Фолкнера, автором висунене власне трактування потоку свідомості в модерністському тексті. У роботі здійснено порівняльний аналіз провідних типів потоку свідомості, виділено особливості міллерівського типу, у зв’язку з чим ґрунтовно простежено світоглядну систему письменника у співвіднесенні з модернізмом. У дослідженні розглянуто специфіку художньої картини світу романів Г. Міллера, проведено структуральний аналіз потоку свідомості, в результаті чого виділені такі його складові, як спогади, роздуми, видіння та фантазії, визначено їх функціональні та дискурсивні особливості та основні механізми їх появи та еволюції в трилогії. У роботі проаналізовані характерні для міллерівських романів види потоку свідомості, такі як прямий і непрямий внутрішній монолог, поєднані з внутрішнім аналізом, й потік позасвідомого.

Публікації автора:

1. Художественные особенности техники потока сознания в романах Г. Миллера “Тропик Козерога” и “Чёрная весна” // Наукові записки ХДПУ ім. Г. С. Сковороди. – 2003. – Вип. 4 (36). – С.117 – 121.

2. Хаотизация картины мира в романе Г. Миллера “Тропик Козерога” // Вісник ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – 2004. – №607. – С.140 – 144.

3. Миллеровский вопрос в литературоведении // Вісник ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – 2004. – №632. – С.315 – 318.

4. Структурні елементи міллерівського потоку свідомості (на матеріалі роману “Тропік Козерога”) // Гуманітарний вісник (Серія: Іноземна філологія, Черкаси). – 2004. – № 8. – С.113 – 115.

5. Принципы структурирования романа Г. Миллера “Тропик Козерога” // Наукові записки ХДПУ ім. Г. С. Сковороди. – 2004. – Вип. 4 (40). – С.148 – 151.

6. Потік свідомості як спосіб світовідношення в художній системі модернізму (на матеріалі творчості Г. Міллера) // Наукові записки ХДПУ ім. Г.С. Сковороди. – 2006. – Вип. 2 (46). – С.131 – 137.

7. Міфоелементи романів Г. Міллера “Тропік Рака”, “Чорна весна” і “Тропік Козерога”// Питання літературознавства. – 2007. – Вип. 71, Чернівці. – С.85 – 89.

8. Виды потока сознания в трилогии Г. Миллера “Тропик Рака”, “Чёрная весна” и “Тропик Козерога” // Вестник СевГТУ – 2008. №89. – С.152 – 157.