Публікації автора:
1. Соломонова О. «И когда смеется лицо – вместе с ним не веселится ум». Смеховое зазеркалье русской музыкальной классики. – К.: Задруга, 2006. – 380 с. 2. Соломонова О. «Борис Годунов» М. Мусоргського: сміхові епізоди в контексті концептуальної багатовимірності // Наукові записки: Мистецтвознавство. – Вип. 1 (4). – Тернопіль, 2000. – С. 57–63. 3. Соломонова О. «Гармонический диссонанс» (о стилистической природе музыкальной пародии) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 38. Музичний стиль: Теорія. Історія. Сучасність. – К.: НМАУ, 2004. – С. 88–95. 4. Соломонова О. Генотип юродства в жизнетворчестве Д. Шостаковича // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 42. Нові факти та інтерпретації. – К., 2004. – С. 171–186. 5. Соломонова О. Гоголь, Гоголь і знов таки Гоголь! (комедійні сцени женихівського залицяння в операх П. Чайковського та М. Римського-Корсакова за повістю М. Гоголя «Ніч перед різдвом») // Українське музикознавство. – Вип. 30. – К., 2001. – С. 187–201. 6. Соломонова О. Диалог с собой: Д. Шостакович в зеркале смеховых модификаций монограммы DSCH // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 33. Музика у просторі культури. – К., 2004. – С. 208–219. 7. Соломонова О. Информационное поле музыкальной пародии // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової. – Вип. 6. – Книга 1. – Одеса, 2005. – С. 45–58. 8. Соломонова О. Іронічні варіації на хвилюючу тему (до проблеми жанрової своєрідності музичної пародії) // Українське музикознавство. – Вип. 31. – К., 2003. – С. 245–254. 9. Соломонова О. К вопросу о «смеховом шаблоне» в инструментальной музыке // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 20. Музичний твір: проблема розуміння. – К., 2002. – С. 61–71. 10. Соломонова О. Музична освіта: теоретичні та історичні дисципліни крізь призму «сміхового аспекту» // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 29. Музична освіта в Україні: теорія і практика. – К., 2003. – С. 172–180. 11. Соломонова О. Музично-поетичні жарти Ехідона Івановича Невиносимова-Ядовитова (до питання про сміхові прояви С.І. Танєєва) // Наукові записки: Мистецтвознавство. – Вип. 2 (7). – Тернопіль, 2001. – С. 8–14. 12. Соломонова О. Музыкальная форма как процесс? (о некоторых свойствах формообразования в пародийных музыкальных произведениях) // Київське музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство. – Вип. 16. – К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, КДВМУ ім. Р. Глієра, 2004. – С. 41–50. 13. Соломонова О. Музыкальное произведение как процесс преодоления типического (к вопросу об индивидуальных механизмах «смеховой работы» С. Прокофьева в сфере инструментальной музыки) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 21. Музичний твір як творчий процес. – Київ, 2002. – С. 185–195. 14. Соломонова О. Музыкальный текст «эпохи двоемыслия»: информация, дезинформация, надинформация // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової. – Вип. 7. – Книга 2. – Од., 2006. – С. 80–91. 15. Соломонова О. О виртуальной реальности музыкальной пародии (к проблеме художественной целостности текста) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 51. Питання організації художньої цілісності музичного твору. – К., 2005. – С. 73–80. 16. Соломонова О. Особенности претворения скоморошества в операх Н. Римского-Корсакова // Київське музикознавство. – Вип. 1. – К.: КДВМУ ім. Р. Глієра, 1998. – С. 195–202. 17. Соломонова О. Особенности функционирования музыкального текста в смеховом пространстве // Київське музикознавство. – Вип. 7. Текст музичного твору: практика і теорія. – К., 2001. – С. 161–170. 18. Соломонова О. «Праздник дураков» в искривлённом пространстве (о специфике пародийной драматургии «Антиформалистического райка» Д. Шостаковича) // Київське музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство. – Вип. 11. – К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, КДВМУ ім. Р. Глієра, 2003. – С. 123–132. 19. Соломонова О. Про особливості виконавської манери М.П. Мусоргського (до проблеми сміхового аспекту творчості) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 8. – Кн. 5. Музичне виконавство. – К., 2000. – С. 94–103. 20. Соломонова О. Психокреативные аспекты музыкального смеха (о компенсаторно-адаптационных механизмах смеховой деятельности) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 45. Історія музики: концепції, інтерпретації, документи. – К., 2005. – С. 140–159. 21. Соломонова О. «Сатирикон» Д. Шостаковича (аспекты пародийной драматургии в вокальных циклах «Сатиры», «Пять романсов на слова из журнала “Крокодил”», «Четыре стихотворения капитана Лебядкина») // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової. – Вип. 5. – Од., 2004. – С. 214 – 225. 22. Соломонова О. Семантический диалог слова и музыки в музыкальной пародии // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 27. Слово, інтонація, музичний твір. – К., 2003. – С. 75–84. 23. Соломонова О. Синестезийно-синергетические процессы в смеховом музыкальном тексте // Київське музикознавство. – Вип. 21. – К.: НМАУ, КДВМУ, 2007. – С. 54–72. 24. Соломонова О. Смеховое начало в отечественной культуре и национальном менталитете // Київське музикознавство. – Вип. 6. – К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, КДВМУ ім. Р. Глієра, 2001. – С. 253–271. 25. Соломонова О. «Сміховий світ» М.П. Мусоргського (за листами та спогадами сучасників) // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 12. Історія музики в минулому і сучасності. – К., 2000. – С. 144–155. 26. Соломонова О. «Смеховой мир» русской оперы // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 13. Чотири століття опери: Оперні школи ХІХ – ХХ ст. – К., 2000. – С. 57–69. 27. Соломонова О. Стиль як стильовий дисбаланс (до проблеми жанрової класифікації музичної пародії) // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – Вип. 2. – К., 2002. – С. 75–82. 28. Соломонова О. Феномен юродства в русской культуре и его отношение к смеху (музыкально-культурологический аспект) // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник. – Вип. 3. – Одеса: Астропринт, 2002. – С. 125–133. 29. Соломонова О. Эстетическое поле музыкальной пародии (к вопросу о смеховой специфике жанра) // Теоретичні питання культури, освіти та виховання. – Вип. 20. – К., 2002. – С. 174–180. 30. Соломонова О. Карнавальный аспект мира в «Тиле Уленшпигеле» Н. Каретникова // Искусство ХХ века: Парадоксы смеховой культуры. – Нижний Новгород: НГК им. М.И. Глинки, 2001. – С. 247–257. 31. Соломонова О. Своеобразие смехового словотворчества М. Мусоргского и А. Бородина (на примере сравнительного анализа эпистолярного стиля) // Мова і культура: наукове видання. – К., 2002. – С. 62–71. 32. Соломонова О. Специфика смеховых текстов в бинарной структуре музыкального искусства // Мистецтвознавчі аспекти славістики: Зб. наук. праць. – Вип. 2. – К., 2002. – С. 98–108. 33. Solomonova O. Transformatіonen des Skomorochentums en den Opern Rіmsky-Korsakovs // A. Rubіnsteіn and N. Rіmsky-Korsakov: Selected Operas. – Heіlbronn, 1997. – P. 71–78. 34. Соломонова О. Еволюція слов’янського сміхового світовідчуття у творах сучасних українських композиторів // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність: Матеріали міжнародного музикологічного семінару, присвяченого К.Ф. Данькевичу. – Од.: ОДМА ім. А.В. Нежданової, 2003. – С. 33-34. 35. Соломонова О. Логіка інтонаційно-смислової інверсії в музичній пародії // Восток-Запад: культура и цивилизация: Материалы международной научно-практической конференции 2003 г. – Одеса: Астропринт, 2004. – С. 396. 36. Соломонова О. Музыкальный смех Стравинского: диалог культур // Тези доповідей Міжнародної науково-теоретичної конференції «Стравинський та Україна». – Луцьк: Вежа, 2007. – С. 17–19. 37. Соломонова О. Про деякі принципи «очуднення» в сміхових музичних текстах // Запад-Восток: музыкальное искусство и культура: Материалы международного музыковедческого семинара. – Одесса: Астропринт, 2004. – С. 240–241. 38. Соломонова О. Психологія творчості та стиль з точки зору «сміхового аспекту» // Мистецька освіта: Матеріали всеукраїнської наукової конференції «Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на межі третього тисячоліття: традиції, сучасність, перспективи». – Луганськ, 2003. – С. 217–219. 39. Solomonova O. Archaіc and Modern Connotatіons of Laughter іn the opera by Musorgsky «Borіs Godunov»: recіprocal movement of connotatіons // ІMS: XVІІІ Іnternatіonal Congress. – Zurіch, 2007. – P. 111–112. 40. Solomonova O. The Evolutіon of the «Comіc Trend» іn Russіan Classіcal Opera // ІMS: XVІІ Іnternatіonal Congress. – Leuven-Peer, 2002. – P. 275–276. |