Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Кіндер Каріна Рудольфівна. Семантика пластичних символів народної танцювальної культури українців : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Київський національний ун-т культури і мистецтв. — К., 2007. — 179арк. — Бібліогр.: арк. 160-179.



Анотація до роботи:

Кіндер К.Р. Семантика пластичних символів народної танцювальної культури українців. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 17.00.01 – теорія та історія культури. – Київський національний університет культури і мистецтв. – м. Київ, 2007.

Робота присвячена комплексному аналітичному дослідженню танцювальної символіки українського народного танцю у широкому історичному контексті. Запропоновано теоретичне узагальнення з проблеми семантики пластичного символу, проаналізовано найбільш традиційні побудови та хореографічна лексика українського народного танцю. У дисертації представлена інтерпретація орнаментальних мотивів ужиткового мистецтва як графічного ''запису'' символічних структур танцю, здійснена класифікація танцювальної символіки за образно-семантичними ознаками

Пластична мова української народної танцювальної культури являє собою синтез таких елементів, як рух, малюнок, художній образ, що виступають символічною формою вираження смисложиттєвих домінант людського буття.

Публікації автора:

  1. Танець у звичаєво-обрядовій сфері давніх слов'ян // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наук. праць. – Вип. УІІ. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2002. – С. 277-285.

  2. Сакральна символіка в орнаментиці українських хороводів // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наук. праць. – Вип. ХІІ. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2004. – С. 141-146.

  3. Танець як знаково-символічний комплекс // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. праць. – Вип. 7 / Київський національний університет культури і мистецтв. – К., 2002. – Серія ''Мистецтвознавство''. – С. 49-55.

  4. Танець у філософсько-духовних практиках Давнього Сходу // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. праць. – Вип. 9 / Київський національний університет культури і мистецтв. – К., 2004. – Серія ''Мистецтвознавство''. – С. 61-65.

  5. Кінестезичні елементи у містеріальних традиціях античності // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наук. праць. – Вип. ХІІІ. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2004. – С. 241-245.

  6. Значення творчої спадщини П.П.Вірського у професійному становленні педагога-балетмейстера // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць. – Луцьк, 2000. – №4, С. 14-18.

  7. Просторово-часова структура танцю // Простір і час культури: Матеріали міжнародної наукової конференції ''Міфологічний простір і час у сучасній культурі''. – Частина 3. – К., 2003. – С.19.

  8. Сюжети розписної кераміки Трипілля як джерело вивчення символічних елементів танцю // Історія України та культурологія: Матеріали ХІІ міжвузівської наукової конференції ''Наука і вища освіта''. – Запоріжжя, 2004. – С. 95-96.

  9. Символічні структури в орнаментальних композиціях українського народного танцю // Мистецтво: Матеріали ХІV міжнародної конференції ''Історія релігії в Україні''. – Книга ІІ. – Львів, 2004. – С. 469-474.