Анотація до роботи:
Любарець Н.О. Ритм художньої прози Вірджинії Вулф. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут філології, Київ, 2007. Дисертація є першим у вітчизняному літературознавстві дослідженням однієї із концептуально важливих стильових ознак модерністичного дискурсу Вірджинії Вулф – ритму її художньої прози. Мета роботи полягає у визначенні художньої специфіки ритму романів Вулф як ознаки експериментального дискурсу модернізму, місця ритмізації прози у системі творчих відкриттів письменниці та систематизації її принципів та прийомів. Об’єкт вивчення становить романна проза Вірджинії Вулф, зокрема романи “Кімната Джейкоба”, “Місіс Делловей”, “До маяка”, “Хвилі”, “Між актами”, в яких найповніше розкривається її талант майстрині психологічної прози. Матеріалом дослідження стали також щоденники, листи та вибрана есеїстика письменниці. У дисертаційному дослідженні доведено, що ритм художньої прози Вулф заснований на індивідуальних особливостях світосприйняття та емоційно-психологічній реакції письменниці. Проникаючи на всі рівні художньої організації роману, ритм як стильова ознака дискурсу письменниці сприяв поетизації та психологізації її романної прози. Поліфункціональність ритму прози Вулф, актуалізована на рівні не лише формальних, а й семантичних та навіть жанротворчих експериментів, була творчо сприйнята англомовними письменниками наступних поколінь. |