Анотація до роботи:
Осадча С. В. Православна заупокійно-поминальна традиція як феномен музичної культури. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2005. Дисертація присвячена дослідженню соціокультурної природи, жанрово-стильової побудови та музичних аспектів православної заупокійно-поминальної традиції. Автор визначає загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних та музикознавчих праць. Спеціальна увага приділяється розумінню явища смерті у православному вченні та особливої ролі колективної молитви у православному богослужінні. У світлі провідних тенденцій останнього визначається явище «музики богослужіння». Запроваджується поняття пам’яті як універсалії культури та провідної цінності поминального богослужіння. Визначаються головні тенденції культури як пам’яті в зв’язку з репродуктивною та креативною сторонами заупокійно-поминальної традиції. Вивчення поминальних циклів дозволяє доводити провідне значення ужиткового, ужитково-авторського та авторського як домінуючих музично-стильових тенденцій поминальної чинопослідовності. Досліджується суспільно-педагогічна та музично-творча діяльність О. Кастальського у контексті російської культури початку XX століття. Визначаються особливості розвитку заупокійно-поминальної традиції на початку XXI століття, її впливу на композиторську творчість та на духовну культуру у цілому. |