Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Естетика


16. Бенюк Олеся Богданівна. Поняття "експеримент" в логіці мистецьких подій кінця ХІХ - першої третини ХХ століття: дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Бенюк О.Б. Поняття “експеримент” в логіці мистецьких подій кінця ХІХ – першої третини ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

У дисертації представлено експеримент як естетичне поняття (мистецький експеримент), його становлення у понятійному апараті естетики та у мистецькій практиці кінця ХІХ – першої третини ХХ століття. В межах зазначеного періоду проаналізовано два види мистецького експерименту: онауковлений мистецький експеримент та модерністський мистецький експеримент.

Опрацювання та осмислення специфіки кожного з видів потребувало аналізу їх філософсько-естетичної бази та естетико-художніх концепцій, що їх представили. Підґрунтям для впровадження онауковленого мистецького експерименту стали філософсько-естетичні погляди позитивістів (О.Конт, І.Тен), а практичне втілення він здобув естетико-художній концепції натуралізму Е.Золя. Філософсько-естетичну базу модерністського мистецького експерименту представили праці Т.Адорно, В.Беньяміна, Г.-Ґ.Ґадамера, Я.Мукаржовського, Х.Ортеґи-і-Ґассета, а виявився він у естетико-художніх концепціях фовізму, кубізму, футуризму, супрематизму, абстракціонізму, сюрреалізму. Ідея експериментування була провідною в розвитку європейського та українського мистецтва першої третини ХХ століття.

Публікації автора:

  1. Бенюк О.Б. Сюрреалізм як мистецький експеримент // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Збірник наукових праць. – К., 2001. – Випуск IV. – Частина І. – С. 79-87.

  2. Бенюк О.Б. “Експеримент” Еміля Золя: між наукою і мистецтвом // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Збірник наукових праць. – К., 2002. – Випуск VІІІ. – С. 206-215.

  3. Бенюк О.Б. Трансформація тлумачення поняття “експеримент”: межа ХІХ-ХХ століть // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. Збірник наукових праць. – К., 2003. – Випуск 11. – С. 138-143.

  4. Бенюк О.Б. Експериментування з кольором у системі образотворення модернізму // Вісник Прикарпатського університету. Філософські і психологічні науки. – Івано-Франківськ, 2004. – Випуск VI. – C. 97-103.

  5. Бенюк О.Б. Принцип свободи творчості в експериментальній системі образотворення // Етика і культура. Актуальні етичні проблеми у сфері культури. Матеріали Міжнародної наукової конференції. – К., 2004. – Частина ІІ. – С. 25-27.

  6. Бенюк О.Б. Експеримент у театрі Леся Курбаса // Духовність українства. Збірник наукових праць. – Житомир, 2004. – Випуск VII – С. 73-76.