Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Теорія літератури


Постова Надія Серафимівна. Поетика романтичного історичного роману: “Собор Паризької Богоматері” В.Гюго : Дис... канд. наук: 10.01.06 - 2002.



Анотація до роботи:

Постова Н.С. Поетика романтичного історичного роману: «Собор Паризької Богоматері» В.Гюго.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.06 – теорія літератури. – Донецький національний університет, Донецьк, 2002. – Рукопис.

У дисертації досліджується романтичний історичний роман як естетична цілісність і особливий етап у розвитку романного мислення. Досліджено проблеми художнього освоєння історії, усвідомлені як філософське і творче завдання в естетиці раннього романтизму Франції. Висвітлено полеміку французьких романістів доби Реставрації з вальтер-скоттівською моделлю жанру. Підкреслено, що національний рух до жанру та своєрідність його поетики обумовлені діалектичним тяжінням-відштовхуванням від традиції класицизму. Специфіка французького романтичного варіанту жанру визначена також драматизмом безпосереднього соціального досвіду.

В центрі дослідження – роман В.Гюго «Собор Паризької Богоматері», що втілює трагедійний і особистісний пафос суб’єктивного переживання історії, властивого для романтичного типу історичного роману. Поетика роману розглянута у єдності загальноромантичного, національно-характерного та індивідуально-творчого начал. Однією з принципових художніх домінант твору постає образ автора (авторський герой), визначальний для універсалізуючої концепції жанру. Ця концепція передбачає перш за все діалогізм культурних начал та жанрових мов різних епох: античність, міська і клерикальна культура Середньовіччя утворюють нову цілісність у художньому світі романтичного роману В.Гюго. Новий характер історизму в романі Гюго полягає в «кодуванні» художніх мов у культурному просторі та своєрідності сприйняття його як цілісності.

Публікації автора:

  1. «Капитанская дочка» А.С.Пушкина и «Сен-Мар» А. де Виньи: к проблеме национального своеобразия художественного мышления // Вісник Донецьк. ун-ту, 1999, №2.- С. 93-98.

  2. Жанровое своеобразие французского исторического романа эпохи романтизма // Литературоведческий сборник. – Донецк: Изд-во Донецк. ун-та, 2000. Вып. 2. – С. 7-13.

  3. Трансформация мистериальных мотивов и образов в романе В. Гюго «Собор Парижской Богоматери» // Вісник Донецьк. ун-ту, 2000, №1. – С.42-47.

  4. Авторское сознание в романе В. Гюго «Собор Парижской Богоматери»: особенности художественного воплощения // Літературознавчий збірник. – Донецьк: Вид-во Донецьк. ун-ту, 2002. Вып. 9. – С. 77-84.

  5. Своєрідність французького історичного роману: іронія П. Меріме. (Співавтор Л.А. Мироненко) // Етичні та естетичні пошуки у світовій літературі: Зб. наук. праць. – К.: НМК ВО, 1992. – С. 32-37.

  6. До питання про романтичний універсум В. Гюго (функції латинських ремінісценцій) // Проблеми античності: історія та традиції. Зб. наук. праць. -Донецьк: Вид-во Донецьк.ун-ту, 1995. – С. 3-12.

  7. К вопросу о рецепции античного наследия в романтической эстетике // Античность – ХХ век: проблемы изучения литературы и языка. Сб. научн. работ. – Донецк: Изд-во Донецк. ун-та, 1996. – С. 39-44.

  8. Категория трагического в творчестве В. Гюго // Матеріали вузівської наукової конференції. Актуальні питання романо-германської філології. – Донецьк: Вид-во Донецьк.ун-ту, 1997. – С.105-108.

  9. Архетипические структуры в романе В. Гюго «Собор Парижской Богоматери» // Целостность литературного произведения и проблемы его анализа. Тезисы конференции. – Донецк: Изд-во Донецк. ун-та, 1992. – С. 39-40.

  10. Своеобразие французского романа 1830-х годов // Тезисы докладов вузовской научной конференции. Гуманитарные науки. – Донецк: Изд-во Донецк. ун-та, 1993. – С. 45-46.

  11. Романтический универсализм романа В. Гюго «Собор Парижской Богоматери» // Тезисы докладов вузовской конференции. Филологические науки. – Донецк: Изд-во Донецк.ун-та, 1995. – С. 154-155.

  12. Пушкин и западноевропейский исторический роман первой трети ХІХ века // А.С. Пушкин: филологические и культурологические проблемы изучения. Материалы международной научной конференции. – Донецк: Изд-во Донецк. ун-та, 1998. – С. 39-41.

  13. Французский романтический исторический роман: полемика с В.Скоттом // Поетика художнього твору та проблеми його інтерпретації. Зб. наук. праць. – Дрогобич: Коло, 2002. – С.132-143.