Анотація до роботи:
Нєвструєва А.О. Поетика імені у творчості Томаса Гарді (уессекський цикл романів). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності - 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет, 2008. У дисертації досліджується поетика імені у творчості англійського письменника Томаса Гарді в контексті епістемологічної кризи межі ХІХ – ХХ століть. Вивчення антропонімікону романів «уессекського циклу» здійснюється на основі розробок у галузі семіотики і герменевтики. У процесі аналізу творчості Томаса Гарді виділені особливі смислові коди, зашифровані в іменах персонажів, які відображають специфіку світобачення письменника. Художнє ім’я, будучи частиною міфопоетичного простору твору, розкриває унікальність філософських, ідейно-естетичних поглядів письменника. Воно концентрує у собі проблеми, що хвилювали митця, стає особливим кодом, ключем до розуміння створюваного образу. Вибір літературного періоду кінця ХІХ – початку ХХ ст. також не є випадковим. На межі ХІХ – ХХ століть формується унікальна культурна ситуація, коли у мистецтві відбувається кардинальний перегляд ставлення до художніх виражальних засобів. Відчуваючи втрату естетичної цінності художнього слова, письменники того часу вважають за потрібне повернути йому сакральність, оспівати красу, музику слова. Це прагнення об’єднує багатьох авторів і розкриває своєрідність кожного з них. Авторське слово стає творчим маніфестом, який декларує естетичну та морально-філософську позицію письменника. Результати дослідження свідчать про унікальність філософсько-естетичних поглядів Т. Гарді, про його співпричетність до культурних процесів епохи «порубіжжя століть». |