Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Російська література


Харитоненко Олена Іванівна. Пластичний образ у творчості М.Ю.Лермонтова: структура, семантика, функції. : Дис... канд. наук: 10.01.02 - 2007.



Анотація до роботи:

Харитоненко О.І. Пластичний образ у творчості М.Ю.Лермонтова: структура, семантика, функції. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.02 – російська література. – Київський національний університет ім. Тараса Шевченка. – Киів, 2007

У дисертації здійснено всебічний аналіз пластичного образу в творчості М.Ю.Лермонтова. Терміном «пластичний» визначається такий тип художнього образу, в якому предметна, зображальна сторона особливим чином підкреслюється автором. Дисертант описує передумови формування на початку XIX століття особливого ставлення до таких характеристик образу, як наочність, предметність, пластичність; досліджує прийоми, за допомогою яких М.Ю.Лермонтов досягає ефекту візуалізації в своїх творах і які дозволяють сприймати описане автором як «картину»; визначає систему детермінант пластичного образу в творчості письменника та здійснює класифікацію таких образів у відповідності до того, які предмети чи явища вони відображають. Особливу увагу приділено вивченню впливу на М.Ю.Лермонтова актуальних на той час ідей матеріальності, «тілесності» слова та думки. Доведено, що окремі пластичні образи виступають провідниками наскрізних мотивів у творчості письменника. Розкриття заявленої теми допомагає з’ясувати літературну позицію М.Ю.Лермонтова щодо питань синтезу мистецтв, специфіки художнього образу.

Публікації автора:

  1. Харитоненко О.І. „Слово” як змістотвірна категорія в драматургії М.Лермонтова // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика. Випуск 10. – К.: Видавничо-поліграфічний центр „Київський університет”, 2001. – С.28-31.

  2. Харитоненко Е.И. Эмблематика образа и эмблематика смысла в лирике М.Ю.Лермонтова // Русская литература. Исследования [Русская литература накануне третьего тысячелетия: Итоги развития и проблемы изучения]. – К.: Логос. Вып. 3. – 2002. – С. 245-257.

  3. Харитоненко Е.И. Экфрастические модели повествования: поэтика М.Ю.Лермонтова // Русская литература. Исследования: Сб. науч. тр. – К.: Логос, 2006. Вып.9. – 2006. – С. 45-79.

  4. Харитоненко Е.И. Пластический образ как структурный компонент романа М.Ю.Лермонтова «Герой нашего времени» // Русская литература. Исследования: Сб. науч. тр. – К.: Логос, 2006. Вып.8. – С. 100-120

  5. Харитоненко Е.И. «Пластика мысли» в стиле и образной системе М.Ю.Лермонтова // Наукові записки Харківського педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди. Серія літературознавство. Випуск 2 (46). Частина перша. – Х.: ППВ «Нове слово», 2006. – С. 17-30.

  6. Харитоненко Е.И. Традиция эмблематического мышления в поэме М.Ю.Лермонтова «Мцыри» (Эмблематическая формула «старик-юноша») // Наукові записки Луганського педагогічного університету. Вип. 7. Серія «Філологічні науки»: Зб. наук. праць [Норми та парадокси свідомості й мислення, їх відображення в мовній картині світу] / Луган. нац. пед. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ: «Альма-матер», 2006. – С. 208-217.

Додаткові публікації:

  1. Харитоненко Е.И. Лермонтовские реминисценции в романе Ф.М.Достоевского «Преступление и наказание» // Русский язык и литература в учебных заведениях. – 1996, № 3. – С. 9-11.

  2. Харитоненко Е.И. В поисках синтеза. Мифопоэтический анализ раннего творчества Лермонтова // Ритуально-міфологічний підхід до інтерпретації тексту: Збірник наукових праць. – К.: ІЗМН, 1998. – С. 83-89.

  3. Харитоненко Е.И. Лермонтовский претекст в нарративной структуре «Записок из подполья» Ф.М. Достоевского // Русская литература. Исследования. Сборник научных трудов. Выпуск II. [Достоевский и XX век]. – Киев: Логос, 2000. – С. 60-65.