Анотація до роботи:
Хуберт М.О. Основні принципи символістської суб’єктивної критики в творчості Д.Мережковського 90-х років ХІХ ст.—Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук із спеціальності 10.01.02—російська література.—Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, Київ, 2002. У дисертації вперше досліджується виникнення та розвиток у російській літературній критиці 90-х рр. ХІХ ст. перших проявів мистецтва модернізму – суб’єктивно-імпресіоністичної критики. Здійснено аналіз теорії російських символістів, яка вперше була обґрунтована в літературно-естетичному маніфесті Д.Мережковського "Про причини занепаду та про подальший розвиток російської літератури". У цій праці теоретик російського символізму осмислює поняття містичного змісту, символу та імпресіонізму, обґрунтовує метод ідеалістичної художньої творчості та принципи суб’єктивної критики. Комплексний аналіз своєрідності жанрової системи символістської критики на базі літературно-критичної спадщини Д.Мережковського показав різноманітність аналізованих об’єктів, місце суб’єктивного начала у формуванні нової традиції літературної критики; підкреслено новаторський характер творчості Д.М.Мережковського на тлі розвитку тогочасної літературної критики. |