Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Шкоріненко Валерій Олександр. Народний танець у традиційній і сучасній культурі України : Дис... канд. наук: 17.00.01 - 2004.



Анотація до роботи:

Шкоріненко В.О.

Народний танець у традиційній і сучасній культурі України. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 17.00.01 – теорія та історія культури. – Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, м. Київ, 2003.

Дисертаційна робота є одним із перших в українському мистецтвознавстві дослідженням народного й народно-сценічного хореографічного мистецтва у широкому контексті національної культури.

Автор сконцентровує свою увагу на таких актуальних аспектах обраної теми: історичному, філософському, естетико-педагогічному та тіловиховному. У дослідженні розглядаються основні етапи становлення хореографічного мистецтва України, інтерпретуються його світоглядні й естетичні засади. Простежуючи довготривалий шлях еволюції народного хореографічного мистецтва, автор доводить, що впродовж віків воно було потужним засобом національної ідентифікації. Успішна діяльність багатьох самодіяльних і професійних танцювальних колективів та інтерес, який виявляє до народних хореографічних традицій значна частина молоді, переконують, що народний танець не втратив свого значення як засіб національної ідентифікації і перебуває на порозі нового етапу свого розвитку. Особливу увагу приділено культуротворчим засадам і практикам та шляхам їхньої оптимізації за нових суспільних обставин.

Публікації автора:

  1. Шкоріненко В.О. Народний танок в естетиці “козацького бароко” // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб.наук.праць. – Вип. ІХ. – Ч. І. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2002. – С. 167-178.

  2. Шкоріненко В.О. Світоглядні засади української хореографії // Питання культурології: Міжвідомч.зб.наук.ст. – Вип. 18. – К.: Видав. центр КНУКіМ, 2002. – С. 146-153.

  3. Шкоріненко В.О. Народний танок у системі естетичного виховання // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2003. – № 1. – С. 99-105.

  4. Шкоріненко В.О. “Гопак” як явище української хореографічної культури // Культура і мистецтво у сучасному світі: Зб. наук. праць. – Вип.4. – К., 2003. – С. 214-220.

  5. Шкоріненко В.О. Деякі аспекти проблем народної хореографії // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв.- К.: ДАКККіМ, 2003.- №3. –С.65-69.

  6. Шкоріненко В.О. Російський танець. Народні витоки та регіональні особливості: Методичний посібник. – К.: ДАКККіМ, 2003. – 68 с.

  7. Шкоріненко В.О. Російські хороводи: тематика і лексика: Методичний посібник. – К.: ДАКККіМ, 2003. – 40 с.

  8. Шкоріненко В.О. “Гопак” – феномен національної хореографічної культури //Мистецька освіта: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції „Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на межі третього тисячоліття: традиції, сучасність, перспективи”. – Луганськ, 2003.-С.104-105.

  9. Шкоріненко В.О. Козацький танок, як явище культури українського бароко // Творчість у контексті розвитку людини: Матеріали міжнародної наукової конференції. – Ч.3.- К., 2003.- С.41-42.