Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Теорія літератури


Сірук Вікторія Григорівна. Наративні структури в українській новелістиці 80-90-х років ХХ ст. (типологія та внутрішньотекстові моделі): дисертація канд. філол. наук: 10.01.06 / НАН України; Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Сірук В.Г. Наративні структури в українській новелістиці 80-90-х років ХХ ст. (типологія та внутрішньотекстові моделі). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.06 – теорія літератури.– Інститут літератури ім. Т.Г Шевченка НАН України.– К., 2003.

У дисертації досліджується проблема наративної структури епічного твору в аспекті комунікативної абстракції художніх висловлювань. Задана тенденційність з’ясовується на основі буттєво-онтологічної аналітики наративу й функціональності мінімальних розповідних одиниць. Способи організації й буття розповідних текстів “малої” прози генерації всімдесятників моделюються як центричні й ацентричні, лінійні й нелінійні типи, традиційні й нетрадиційні види наративних структур. Запропоновано безфабульні художні тексти означувати як наративну структуру із квазіісторією, або мінімумом буття.

Докладно з’ясовується функціональність категорій “персонаж”, “герой”, “актор”, “актант”, що кваліфікуються як елементи-підструктури у виявлених типах наративних структур. Авторська система вісімдесятників прочитується шляхом залучення матеріальної субстанції – знака, що дає змогу означити художньо-естетичні орієнтири цього покоління. Розкриттю наративного потенціалу прозових творів малого жанру сприяють виокремлені нюансові особливості розповідних інстанцій на відповідних рівнях художньої комунікації.

Публікації автора:

  1. Вісімдесятники як літературне явище // Слово і Час.– 2001.– № 5.– С. 37-45 (0,5 др. арк.).

  2. Структура художніх текстів малої прози О. Говди: феномен знака // Рідний край.– Полтава: Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка, 2001.- №2(5).– С. 82-85 (0,3 др. арк.).

  3. Герой. Персонаж. Екзистент. Актор. Актант – розмежування термінів (на матеріалі малої прози В. Назаренка) // Слово і Час.– 2001.– № 12.– С. 48-56 (0,5 др. арк.).

  4. Дискурсивний рівень: мала проза вісімдесятників // Науковий вісник Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки: Філологічні науки.– Луцьк: Вежа, 2002.– № 4.– С. 80-85 (0,4 др. арк.).

  5. Наративні структури малої прози (новелістика К. Москальця) // Слово і Час.– 2002.- № 11.– С. 45-50 (0,4 др. арк.).

  6. Структура новели “Додому й назад” М. Рябчука // Філологічні студії: Наук. часопис / Волин. Акад. дім; ВДУ ім. Лесі Українки.– Луцьк, 2002.– № 3.– С. 28-36 (0,5 др. арк.).

  7. “Приватна колекція” Василя Габора крізь призму наративності // Слово і Час.– 2003.– № 6.– С. 52-57 (0,5 др. арк.).

  8. “Наратологічний словник: до проблеми “порозуміння і культури спілкування” // Слово і Час.– 2003.– № 7.– С. 84-88 (0,4 др. арк.).