Анотація до роботи:
Бондар Є.М. Надекспресивне інтонування в контексті сучасної хорової творчості. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В. Нежданової. – Одеса, 2005. Дисертація присвячена дослідженню явища та поняття “надекспресивне інтонування” в сучасній хоровій творчості. Розглянуті тематичні, жанрово-композиційні, стилістичні передумови формування нової експресії. В роботі доводиться, що в предметно-смисловий зміст надекспресивного інтонування входить усе те, що перевищує можливості людського усвідомлення на даний проміжок часу, або потребує її найвищої напруги. Розкрито значення суттєвих параметрів надекспресивного інтонування в сучасній хоровій музиці: фактури, артикуляції, динаміки, виконавських прийомів. Запропонована типологія виконавських засобів надекспресивного інтонування, котрі було систематизовано за наступними прийомами звукоподання: 1) спів, розспівність; 2) речитація, псалмодування, тонований говір, sprechgesang; 3) мовлення, говір, декламація; 4) шепіт, крик, вигуки тощо. Сутність її полягає в тому, що на основі проаналізованих творів складено відповідність прийому звукоподання знаковій фігурі та значенню інтонаційних утворень. В цілому аналітичний матеріал дослідження дозволяє виділити чотири групи творів за їх текстовими ознаками; ці чотири групи фіксують чотири головні тенденції, які існують в сучасній хоровій творчості, що досягла рівня надекспресивного інтонування. |