Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


30. Суббота Ольга Володимирівна. Музична моторність як категорія музикознавства: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. - О., 2005.



Анотація до роботи:

Суббота О.В. Музична моторність як категорія музикознавства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В.Нежданової. – Одеса, 2005.

Дисертація присвячена дослідженню категорії музичної моторності на основі концепційного підходу, який дозволяє виявити її подвійний смисл як музичного явища та музикознавчого поняття. Досліджено генезис, шляхи розвитку, системні зв’язки музичної моторності. Визначені складові концепційного полю музичної моторності та її власної структури. Залучені і аргументовані нові терміни, що є супутніми категорії «музична моторність»: музичний жест, артикуляційно-ритмічна формула, квомота, моторне інтонування, моторна інтонація, музичні моторні універсалії, моторний фонд жанру, музично-моторний базис культури чи епохи, моторний образ всесвіту. Створена жанрово-стилістична типологія музичної моторності.

Аналітичний матеріал дослідження підтверджує положення, що музична моторність виявляється як енергетична структурність музичного руху та є логіко-семантичним прототипом художнього образу у музиці.

Публікації автора:

  1. Суббота О. Жанрова типологія і функції танців як явищ художньої культури // Педагогічна наука та мистецтвознавство на межі століть. Збірка наукових праць. – Харків: Каравела, 1999. – С.66-76.

  2. Суббота О. Особливості функціональної еволюції танцю в молодіжній культурі // Молодь ІІІ тисячоліття: гуманітарні проблеми та шляхи їх розв'язання. Сб. наукових статей. – Т.2. – Одеса, 2000. – С.65-70.

  1. Суббота О. Про методику комплексного аналізу структури танців // Музичне мистецтво і культура. – Вип.1 / Гол. ред. Сокол О.В. – Одеса: Астропринт, 2000. – С.102-112.

  2. Суббота О. Особливості моторно-інтонаційної природи музики // Музичне мистецтво і культура. – Вип.2 / Гол. ред. Сокол О.В. – Одеса: Астропринт, 2001. – С. 141-151.

  3. Суббота О. Осмислення музичної моторності в контексті розвитку національних культур // Науковий вісник. Всеукраїнська асоціація молодих науковців. – Гуманітарні науки: історія, соціологія, політологія, психологія, мистецтвознавство. – №3. – Київ – Одеса, 2002. – С.108-114.

  4. Суббота О. До питання про моторні універсалії в генезі музичного мистецтва // Музичне мистецтво і культура. – Вип.3 / Гол. ред. Сокол О.В. – Одеса: Астропринт, 2002. – С. 74-81.

  5. Суббота О. Жест як універсальна реалія буття // Музичне мистецтво і культура. – Вип.4. Кн. 2 / Гол. ред. Сокол О.В. – Одеса: Друк, 2004. – С.54-65.

  6. Суббота О. Танцювальність у контексті музичної моторності // Київське музикознавство. Зб. наукових праць. – Вип.17. – К.: Київське державне вище музичне училище ім. Р. М. Глієра, 2005. – С.34-39.