Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


КОЛЕСНИК Ганна Леонідівна. Модифікації жанру біографії у творчості Пітера Акройда. : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Колесник Г. Л. Модифікації жанру біографії у творчості Пітера Акройда. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04. – література зарубіжних країн. – Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, Київ, 2008.

У дисертації досліджуються модифікації жанру біографії у творчості П. Акройда (на матеріалі творів “Останній заповіт Оскара Уайльда”, “Чаттертон”, “Мільтон в Америці”). Наприкінці ХХ – на початку XXI ст. особливу роль у розвитку жанру біографії відіграє залучення біографічних жанроформ до парадигми постмодернізму. Однією з найважливіших модифікацій біографії сьогодні є піджанр “письменник як герой”. Серед англійських авторів, які використовують цей піджанр, особливе місце належить П. Акройду. Його першою спробою поєднати жанри біографії та роману стає “Останній заповіт Оскара Уайльда”. Основним прийомом побудови твору є пастиш, за допомогою якого автор створює лінгвістичну маску Оскара Уайльда. Таким чином, твір являє собою “черевомовну” біографію. У “Чаттертоні” сюжет будується навколо спроби біографа-аматора Уїчвуда знайти правду про Чаттертона, тобто застосована жанрова модифікація являє собою “роман про біографа”. В “Мільтоні в Америці” П. Акройд відкидає умовності біографічного письма, обравши жанр постмодерністської зміненої історії. Таким чином, біографія письменника перетворюється для П. Акройда на відправну точку для написання постмодерністських історіографічних романів, лише умовно пов’язаних із жанром біографії.

Публікації автора:

  1. Колесник Г. Л. Парадокс як один із засобів відтворення лінгвістичної маски Оскара Уайльда в романі Пітера Акройда “Заповіт Оскара Уайльда” / Г. Колесник // Вісник Київського лінгвістичного університету. – 2001. – Серія Філологія. – Т. 4. – № 2. – С. 168–174. (0,6 др. арк.)

  2. Колесник Г. Л. Біографія Лондона в творчості Пітера Акройда / Г. Колесник // Вісник Київського лінгвістичного університету. – 2003. – Серія Філологія. – Т. 6. – № 2. – С. 186–190. (0,3 др.арк.)

  3. Колесник Г. Л. Багаторівневість як засіб створення постмодерністської інтерпретації особистості Оскара Уайльда (на прикладі роману Пітера Акройда “Заповіт Оскара Уайльда”) / Г. Колесник // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КНЛУ LINGUAPAX – VIII, Мова, освіта, культура : Наукові парадигми та сучасний світ. – Київ, 2003. – № 7. – С. 96–100. (0,4 др.арк.)

  4. Колесник Г. Л. Міф про Новий Едем і його інтерпретації в романі П. Акройда “Мільтон в Америці” / Г. Колесник // Від бароко до постмодернізму : Зб. наук. праць. – Дніпропетровський національний університет, кафедра зарубіжної літератури, 2004. – № 7. – С. 287–292. (0,6 др.арк.)

  5. Kolesnyk Ganna The Story of Paradise Lost : Milton, Hawthorne, Ackroyd / Ganna Kolesnyk // Пуританська традиція в історії США. – 2004. – Випуск 1. – С. 201–211. – (American Literary Studies in Ukraine). (0,6 др. арк.)

  6. Колесник Г. Л. Темпоральність як об’єкт постмодерністської гри в романі П. Акройда “Чаттертон” / Г. Колесник // Хронозрушення: концепції нелінійного часу у свідомості, культурі та літературі. Сучасні літературознавчі студії : Зб. наук. праць. – К : Видавничий центр КНЛУ, 2007. – № 4. – С. 103– 109. (0,4 др.арк.)

  7. Колесник Г. Л. Експериментальна біографія : від минулого до сьогодення / Г. Колесник // Наукові праці : Науково-методичний журнал. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2007. – Т. 70. – Вип. 57. Філологія. – С. 117–123. (0,6 др.арк.)

Додаткова публікація:

  1. Колесник А. Л. Миф о Новом Эдеме в романе П.Акройда «Мильтон в Америке» / А. Колесник // Популярная литература. Опыт культурного мифотворчества в Америке и в России. – М. : Изд-во МГУ, 2003. – С. 151–155. (0,5 др.арк.)