Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Наумова Олена Анатоліївна. Містеріальний театр Ріхарда Вагнера: "Парсифаль" та його сакральна драматургія : Дис... канд. наук: 17.00.01 - 2006.



Анотація до роботи:

Наумова О. А. Містеріальний театр Ріхарда Вагнера: “Парсифаль” та його сакральна драматургія.Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – Теорія та історія культури. – Харківська державна академія культури. – Харків, 2006.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми сакральної драматургії опери Р. Вагнера “Парсифаль”. Запропонована концепція базується на осмисленні принципів оперної реформи композитора з погляду їх реалізації у сакральному тексті драми-містерії. Для обґрунтування концепції розглядаються питання, пов’язані зі специфікою релігійного міфу, ритуалу та символу, а також враховуються окремі положення глибинної психології К. Г. Юнга і С. Грофа. У роботі формулюється новий погляд на трактування музичних образів драми, структуру лібрето, принципи інтонаційно-тематичної, композиційної та часової організації оперного цілого.

Аналіз драматургічних особливостей “Парсифаля”, обумовлених музично-сценічним втіленням сакрального сюжету, свідчить про новаторське переосмислення Р. Вагнером виразових можливостей оперного жанру. Це дозволяє суттєво розширити уявлення про феномен пізнього стилю композитора.

Публікації автора:

  1. Концепция Преображения в “Парсифале” Р. Вагнера (к проблеме восприятия и анализа религиозного мифа) // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Зб. наук. праць. – Вип. 30. – Київ: КНЛУ–НМАУ, 2006. – С. 270–276.

  2. Liebestod” в “Тристане и Изольде” Р. Вагнера и его гностическое прочтение: к вопросу о сакральности мифа // Київське музикознавство: Зб. наук. статей. – Вип. 14. – Київ: КДВМУ ім. Р. М. Глієра, 2004. – С. 137–143.

  3. Мистериальный смысл любви в “Парсифале” Р. Вагнера // Київське музикознавство: Зб. наук. статей. – Вип. 8. – Київ: КДВМУ ім. Р. М. Глієра, 2002. – С. 153–159.

  4. Мифотворческая идея в “Парсифале” Р. Вагнера: к проблеме сакрального // Київське музикознавство: Зб. наук. статей. – Вип. 10. – Київ: КДВМУ ім. Р. М. Глієра, 2003. – С. 172–179.

  5. Сакральное действие и его преломление в “Парсифале” Р. Вагнера // Київське музикознавство: Зб. наук. статей. – Вип. 17. – Київ: КДВМУ ім. Р. М. Глієра, 2005. – С. 242–251.