Анотація до роботи:
Кремінь Т.Д. Концептуалізація історіософського міфу у ліриці 1960-80-х рр. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Інститут літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України. – Київ, 2005. Застосовуючи сучасні методологічні підходи, автор проаналізував творчість В.Голобородька, Л.Талалая, В.Герасим’юка. В основу історіософського міфу покладено зсув часових площин, тому помітне вірогідне зміщення хронотопів, їхнє постійне осучаснення та несподіване розширення у різних напрямках. Концепт як основа художньої репрезентації міфу допомагає вичленувати значимість його основних ознак. Концептуалізація історіософського міфу позначає пошук та встановлення необхідних зв’язків між концептами, відтворюючись у сприйнятті поетичної свідомості. Визначено, що найпоширенішими для лірики згаданих поетів стали концепти на позначення стихій природи, а саме повітря, землі, води та вогню, а також дороги, хати, матері, рослини, тварини, часу тощо, котрі створюють концепту-альну схему історіософського міфу. Концептуалізуючи історіософські міфи у ліриці В.Голобородька, Л.Талалая, В.Герасим’юка, дослідник вказує на споріднені та відмінні ознаки світовідчуття у світлі історіософського осмислення дійсності. Концептуалізуючи історіософські міфи у ліриці В.Голобородька, Л.Талалая, В.Герасим’юка, автор використовує типологічне зіставлення різних концептів, які володіють онтологічною наповненістю і конкретизуються на різних рівнях їх сприйняття. Крім того, він виявляє гомо- та гетерогенні ознаки поетичних концептів, котрі створюють повноту способів бачення дійсності у рамках однієї концептуальної схеми в українському історіософському міфі 1960-80-х рр. |