Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Воронова Зоя Юріївна. Художня своєрідність "малої" прози Мері Шеллі. : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Воронова З.Ю. Художня своєрідність „малої” прози Мері Шеллі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет, Дніпропетровськ, 2007.

Захищається рукопис, в якому здійснений системний аналіз оповідань Мері Шеллі різних років, виявлена їх своєрідність з точки зору художнього втілення романтичних тем і моделей. З’ясовується механізм зміни естетичної стратегії автора „Франкенштейна” через трансформування романтичних тем, сюжетів, мотивів у ракурсі переходу „романтизм-реалізм”.

Ґрунтовний перегляд критичних оцінок творчої спадщини М.Шеллі у пострадянському й зарубіжному літературознавстві доводить, що традиційно увагу дослідників привертає лише один роман – „Франкенштейн”, проте помітне зростання інтересу до романістики письменниці.

Залучення до аналізу оповідань, що репрезентують різні періоди творчості М.Шеллі, дозволило дослідити еволюцію творчості письменниці, перетин романтичних та реалістичних тенденцій в її оповідях, а також визначити місце „малої” прози у творчості письменниці й у літературній спадщині англійського романтизму. Водночас здійснено спробу щодо виявлення проблемно-тематичної своєрідності оповідань М.Шеллі в контексті романтичної тематики: італійська тема, східні мотиви, тема кохання. Детально аналізується специфіка характерних для романтизму мотивів „угоди з дияволом”, „трансформації”, „двійництва” – ключових в оповіданнях автора „Франкенштейна”. Виявляються особливості системи образів у „малій” прозі М.Шеллі в пізнаваних й оригінальних комбінаціях структурування героя (“Deformed transformed”, жіночі образи, архетип близнюків). Однак історія англійського романтичного оповідання, як і „малої” прози М.Шеллі, все ще не може вважатися завершеною.

Публікації автора:

1. Воронова З.Ю. Итальянские мотивы в „малой” прозе М.Шелли (рассказ „История страстей, или смерть Деспины”) // Від бароко до постмодернізму. Зб. наук. пр.– Д.: ДНУ, 2000. – Вип.4. – С. 40–45.

2. Воронова З.Ю. Итальянская тематика в „малой” прозе М.Шелли (рассказ „Брат и сестра”) // Наук. зап. Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Сер. літературознавство.– Х., 2000. Вип. 1(25). – С. 37–42.

3. Воронова З.Ю. „Свет с небес”. „Love story” в контексте эстетики романтизма (рассказ М.Шелли „Испытание любви”) // Наук. зап. Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Сер. літературознавство. – Х., 2000. Вип. 2(26). – С. 60–65.

4. Воронова З.Ю. Грани света и тьмы (рассказ Н.В.Гоголя „Вечер накануне Ивана Купала” и рассказ Мери Шелли „Трансформация”) // Литературоведческий сб. – Донецк: ДонНУ, 2000. – Вып.3. – С. 81–87.

5. Воронова З.Ю. Приговоренные к жизни: рассказ М.Шелли „Смертный бессмертный” в контексте метасюжета о вечной жизни // Література в контексті культури. – Д.: РВВ ДНУ, 2000. – С. 168–175.

6. Воронова З.Ю. Художественное своеобразие английского романтического рассказа (рассказ М.Шелли „The Parvenue”) // Від бароко до постмодернізму. Зб. наук. пр.– Д.: ДНУ, 2002. – Вип.5. – С. 99–106.

7. Воронова З.Ю. Стилевые приметы трансформации художественного метода М.Шелли (на материале „малой” прозы) // Наук. зап. Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Сер. літературознавство. – Х., 2003. – Вип. 3(35). – С. 8–14.

8. Воронова З.Ю. Переход „от героя к человеку” в истории английской литературы ХIХ в. (на материале „малой” прозы Мери Шелли 30-х годов // Наук. зап. Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Сер. літературознавство. – Х.: ППВ „Нове слово”, 2005. – Вип. 1(41). – С. 49–53.

9. Воронова З.Ю. „Малый” жанр в творчестве Мери Шелли как переходное явление в истории английской литературы ХІХ века (рассказы „Ефрасия” (1838), „Девушка-привидение” (1832) // Від бароко до постмодернізму. Зб. наук. пр. – Д.: ДНУ, 2005. – Вип. 7. – С. 85–88.

10. Воронова З.Ю. „Мала” проза М.Шеллі в контексті „серединної” пори західної літератури XIX ст. // Наук. зап. Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Сер. літературознавство. – Х.: ППВ „Нове слово”, 2006. – Вип. 4(48). – С.21–30.