Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Захарчук Тетяна Григорівна. Художній принцип метафоричності у сучаснім вокальнім виконавстві : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Захарчук Т. Г. Художній принцип метафоричності у сучаснім вокальнім виконавстві. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В. Нежданової. – Одеса, 2008.

У роботі простежується дія художнього механізму метафоричності у виконавстві ХХ століття, яка стає пануючим принципом виконавського підходу в оперних постановках у ХХ столітті, особливо в другій половині минулого століття. Метафоричність як стильовий підхід у виконавстві поза оперною творчістю апробований виходами композитор – виконавець в одній особі, коли мова йде про видатних творців рівня Рахманінова, Бартока, ін.

У роботі зроблено спеціальний аналіз виконавських інтерпретацій – у площині знаходження в них стильових метафор - за матеріалами оперних виступів окремих вокалістів (Шаляпін, Петров, Герасименко, ін.), а також виконано порівняльний аналіз опери Пуччіні «Мадам Баттерфляй» у першій та у другій редакціях, аналіз партії Чіо-Чіо-Сан у виконанні автора дослідження. У якості результату аналізу пропонується теза про особливості виконавської практики, насамперед у театрально-постановочних втіленнях музичних творів, опер видатних композиторів минулого і сучасності, – у стилістичній установці роботи над виконавсько-сценічною версією в альтернативах редакцій – у тому числі авторських, як це має місце в трактуванні Пуччіні опери «Мадам Баттерфляй».

Метафоричність як художньо-виконавська якість стильового виявлення в музиці та в оперному мистецтві особливо затвердилась у другій половині ХХ століття, відповідно наростанню метафоричної множинності стильових тенденцій поставангарду. Постановки опер К. Монтеверді, Г. Генделя, М. Мусоргського, П. Чайковського та ін. у співвідношенні уртекстових композиторських і сучасно осмислених редакцій, з яких жодна не може представляти єдино вірну модель виконання, – утворили творчий шлях усвідомлення двоїчності-множинності виконання як стильового кредо музики на сучасному етапі.

Публікації автора:

1. Захарчук Т.Г. Темпова парадигма у традиції виконання вокальних партiй Дж. Пуччiнi / Т.Г. Захарчук // Теоретичні та практичні питання культурологiї. – Мелiтополь, 2005. – Вип. 19. – С. 79-89.

2. Захарчук Т.Г. Композитор и певец: принципы стилистического диалога / Т.Г. Захарчук // Теоретичні та практичні питання культурології.– Мелітополь, 2003. – Вип. 6. – С. 63-78.

3. Захарчук Т.Г. Темп и его претворения в интерпретациях оперных партий Дж. Пуччини / Т.Г. Захарчук // Музичне мистецтво і культура.– Одеса, 2004. – Вип. 5. – С. 388-401.

4. Захарчук Т.Г. Вокальная интерпретация как предмет специального музыковедческого наблюдения / Т.Г. Захарчук // Музичне мистецтво і культура. – Одеса, 2002. – Вип. 3. – С. 304-312.

5. Захарчук Т.Г. Метафоричность как художественный принцип интерпретации музыкального произведения / Т.Г. Захарчук // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : Збірник наукових праць. / Заг. ред. В.Л. Філіппов – Луганськ : Приватдизайн, 2008. – Вип. 9. – С. 153–160.

6. Захарчук Т.Г. Авторські темпові позначення та проблема темпоритму в інтерпретації вокальних творів Дж. Пуччіні / Т.Г. Захарчук // Метроритм – 2. / Ред. І.М. Юдкін – Київ, 2005. – С. 38-41.

7. Захарчук Т.Г. Феномен школы О.Н.Благовидовой / Т.Г. Захарчук, А.В. Джамагорцян // О.Н. Благовидова. Статьи и материалы к 100-летию со дня рождения. – Одесса : Печатный дом, 2005. – С. 4-22

8. Захарчук Т.Г. Об основах вокальной техники / Т.Г. Захарчук. – Одесса : Маяк, 1987. – 26 с.

9. Захарчук Т.Г. О манерах пения / Т.Г. Захарчук // Второй Всесоюзный фестиваль народного творчества. – Одесса : ОНМЦ, 1988. – С. 28-39.

10. Захарчук Т.Г. В помощь начинающим вокалистам. На основе педагогического опыта М.П. Вержбицкой / Т.Г. Захарчук. – Одесса : Маяк, 1989. – 45 с.