Анотація до роботи:
Ван Те. Явище національного стилю в контексті музичної поетики опери. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2008. У дисертації пропонується теорія оперного національного стилю у зв’язку з вивченням творчості Дж. Верді. Явище національного стилю розглядається у єдності зі стилем культури, у історичному, жанровому, естетичному контекстах, як визначальна складова композиторського мислення. Створюється широка музикознавча поняттєва основа вивчення категорії національного стилю. Конкретизується поняття музичної семантики відносно стильових засад оперної поетики, виявляються музично-тематичні та стилістичні зумовленості національно-стильової оперної семантики. Доводиться важливе значення виконавської традиції в становленні національного оперного стилю, зокрема в італійській школі доби романтизму та в творчості Верді. Розкривається парадигматичне значення оперної поетики Верді в історичній еволюції європейської оперної творчості. Виявляються наскрізні універсальні принципи образно-композиційної конструкції оперної форми в творах Верді, водночас унікальність його оперного методу, що забезпечують їх загальноєвропейське значення. Розкриваються музично-тематичні засади образної драматургії, музично-стилістична змістовність оперних ідей. Доводиться перевага музичної сторони опери у формуванні її національно-стильового змісту. |