Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Релігієзнавство, філософська антропологія, та філософія культури


Капранов Сергій Віталійович. "Ісе моноґатарі" як пам'ятка японської релігійно-філософської культури доби Хейан. : Дис... канд. наук: 09.00.11 - 2002.



Анотація до роботи:

Капранов С. В. "Ісе моноґатарі" як пам’ятка японської релігійно-філософської культури доби Хейан. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за фахом 09.00.11 – релігієзнавство. – Інститут філософії імені Г.С. Сковороди Національної Академії наук України (Відділення релігієзнавства). – Київ, 2002.

У дисертації проведено світоглядний аналіз видатного твору японської класичної літератури "Ісе моноґатарі", визначено його місце в історії японської думки. Визначено структуру й тенденції розвитку релігійно-філософської культури раннього Хейану (794 – 905). Автор доводить, що світоглядні засади "Ісе моноґатарі" – сінтоїстськи орієнтований індивідуалістичний містицизм, заснований на метафізиці статі й фідеїстичному ставленні до слова. Органічний розвиток цих засад постає пізніше в езотеричній екзегетиці твору, зокрема – в коментарі "Ісе моноґатарі дзуйно". Проаналізовано традиційні інтерпретації "Ісе моноґатарі" в мистецтві, коментаторській і художній літературі.

Публікації автора:

Основні положення дисертації знайшли відображення у таких публікаціях:

Статті:

  1. “Ісе моноґатарі” в контексті традиції // Національний університет “Києво-Могилянська Академія. Наукові записки. – К.: КП ВД “Педагогіка”, 1999. – Том 13. Теорія та історія культури. – С. 79–88.

  2. Рослини, тварини, речі в “Ісе моноґатарі” // Національний університет “Києво-Могилянська Академія. Наукові записки. – К.: Видавничий дім “КМ Academia”, 2000. – Том 18. Спеціальний випуск у двох частинах. – Ч.1. – С. 96–99.

  3. Місце раннього Хейану в історії японської культури // Національний університет “Києво-Могилянська Академія. Наукові записки. – К.: Видавничий дім “КМ Academia”, 2001. – Том 19. Теорія та історія культури. – С. 73–76.

  4. “Ісе моноґатарі” та релігійні уявлення доби Хейан // Українське релігієзнавство. – К., 2001. – №19. – С.23–33.

  5. Релігійно-філософська система "Ісе моноґатарі дзуйно:" // Українське релігієзнавство. – К., 2001. – №18. – С.39–50.

  6. Релігійно-філософська культура раннього Хейану // Українське релігієзнавство. – К., 2002. – №21. – С.12–22.

  7. Просторова структура картини світу класичної японської культури (на матеріалі “Ісе моноґатарі”) // Сходознавство. – К.: 1999. - №7–8. – С.92–106.

  8. Жриці сайо в добу Хейан та “Ісе моноґатарі” // Маґістеріум. Випуск п’ятий. Культурологія. – К.: Стилос, 2000. – С. 29–40.

Тези доповідей:

  1. До характеристики свідомості японця класичної доби (на матеріалі “Ісе-моноґатарі”) // Матеріали Тижня студентської науки. - Київ: Національний університет “Києво-Могилянська Академія”, 1996. с. 168 - 170.

  2. Топоніми в “Ісе моноґатарі” як проблема перекладу // Матеріали першої Всеукраїнської науково-практичної сходознавчої конференції. Збірник наукових праць. - К., 1998. - Вип.1. - С. 108-112.

  3. Мітологія, поетика та семантика ландшафту в японській культурі // Людина в ландшафті ХХІ століття: гуманізація географіі. Проблеми постнекласичних методологій. - К., 1998. - С. 106-108.

  4. Інтерпретації "Ісе моноґатарі" в Японії до Реставрації Мейдзі // V сходознавчі читання А. Кримського. Тези доповідей Міжнародної наукової конференції. – К., 2001. – С.104–106.