Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Теорія літератури


Шкуропат Марина Юріївна. Іконічність художнього образу (на матеріалі творів І.С. Шмельова) : Дис... канд. наук: 10.01.06 - 2007.



Анотація до роботи:

Шкуропат М.Ю. Іконічність художнього образу (на матеріалі творів І.С. Шмельова). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10. 01.06. – теорія літератури. Донецький національний університет. – Донецьк, 2007.

У дисертації досліджується онтологічний аспект художнього образу, який визначається, згідно зі східно-християнською традицією, поняттям “іконічність”.

Іконічність художнього образу трактується як сінергійна спрямованість до первообразу, завдяки якої переакцентується співвідношення того, що явлене, та того, що виявляється. Художньо-естетичне ціле образу стає місцем перетину змістових потоків, які змінюють перспективу художнього бачення.

Своєрідність художнього світу творів, у яких реалізується принцип іконічності, полягає у цілісній двоєдності “картини світу” та “ікони світу”, яка знаходить естетичне завершення в сфері підсумкового змісту. У роботі наявне теоретичне обґрунтування необхідності ураховувати художню взаємодію категорій часу та простору із категорією вічності під час аналізу творів із виразною релігійною спрямованістю.

Художня прихованість та акцентованість іконічності розглядається на матеріалі різножанрових творів І.С. Шмельова епопеї “Сонце Мертвих” та оповідання “Куликове Поле”, в яких іконічна основа є домінуючою та змістоутворюючою, тому виявляється підґрунтям для їх зіставлення.