Анотація до роботи:
Пальцевич Ю.М. Формування національного стилю словацької композиторської школи у першій половині ХХ століття. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2008. В дисертації розглядається процес конституювання та розвитку стильових засад словацької композиторської школи. Методологічна основа – історико-типологічний та культурологічний підходи. Теоретична основа – розробки вітчизняних та зарубіжних дослідників з проблем національного стилю в музиці, типології розвитку музично-стильових систем. Шляхом аналізу низки різножанрових творів основоположників словацької композиторської школи (А.Мойзеса, Е.Сухоня, Я.Циккера), ідей щодо концепції національної музики, які висловлювалися у словацькій музичній публіцистиці зазначеного періоду, вперше визначається комплекс національно-стильових ознак словацької музики першої половини ХХ століття; подається її періодизація згідно зі спостереженою динамікою процесу кристалізації національного стилю; його особливі риси розкриваються у співставленні з явищами української, чеської, угорської, польської музичних культур. У роботі також піднімаються питання впливу позамузичних чинників на сутність та перебіг національно-стильових процесів. |