Анотація до роботи:
Орлова М.О. Філософсько-естетична проблематика та поетика прози Петера Гандке. — Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.04. — література зарубіжних країн. — Київський національний університет імені Тараса Шевченка. — Київ, 2008. Дисертація є першою у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві спробою комплексного аналізу прозових творів визначного австрійського письменника сучасності Петера Гандке. Головною метою дослідження, в основу якого було покладено герменевтичну та структуралістську методологію, а також окремі постулати рецептивної естетики, було визначення філософсько-естетичної проблематики та поетики гандкевського прозового доробку 60-80-х років ХХ ст. У ході дослідження встановлюються точки перетину й розходження між естетичними засадами, викладеними в теоретичних працях, есеїстиці й інтерв’ю П.Гандке, та їхнім практичним утіленням у творах письменника; простежуються вектор та закономірності творчої еволюції австрійського автора. Ключем до розкриття специфічної системи художніх засобів, характерної для прози П.Гандке 60-80-х рр., є аналіз основних рис світобачення митця на тлі ідеології та художньої практики літературних течій і угруповань, що були актуальними протягом досліджуваного періоду, передусім літераторів «нової суб’єктивності». Завдяки цьому прозовий доробок письменника вдається співвіднести із широким контекстом німецькомовного літературного процесу 60-80-х років ХХ ст. Також уперше в українському літературознавстві в дисертаційному дослідженні було визначено та проаналізовано основні етапи еволюції «Я»-суб’єкта в творах П.Гандке. З’ясовано, що гандкевський протагоніст еволюціонує від розколу між власним «Я» та зовнішнім світом до гармонізації стосунків між ними. |