Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


ГАВРИЛІВ Тимофій Іванович. Феноменологія художньої ідентичності (на матеріалі німецької та австрійської літератури). : Дис... д-ра наук: 10.01.04 - 2009.



Анотація до роботи:

Гаврилів Т.І. Феноменологія художньої ідентичності. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук за спеціальностями 10.01.04 – література зарубіжних країн та 10.01.06 – теорія літератури. Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка Національної академії наук України, Київ, 2009.

В роботі досліджується ідентичнісна проблематика в художньому просторі – ідентичність жанру й ідентичність фігури. Переосмислюються традиційні погляди на жанр, досліджується зв’язок між жанровою проблематикою і проблематикою художніх фігур. Вводяться в український теоретичний дискурс напрацюванння німецьких й англо-американських теоретиків, залучаються розробки вітчизняних учених. Увага надається межовим видам літератури, до яких зараховуються література спогадів (автобіографічна література, мемуаристика) та подорожня література. Близькі один до одного, ці два види літератури дозволяють продемонструвати еволюцію жанру в художньому просторі на матеріалі австрійської літератури другої половини XX ст. Виокремлюються дві тенденції – до нефікційного використання традиційно фікційних жанрів і фікціоналізації літератури факту. Теоретично обґрунтовується потреба розрізнення понять «фікційний» і «художній». Фігура в системі художнього мовлення цілком підпорядковується ідентичнісній проблематиці. При дослідженні ідентиності фігури вперше прокладається межа між ідентичністю «я» як художньої фігури і її ідентичностями як фіктивної (для фікційного мовлення) і реальної (в нефікційній літературі) особи. Аналіз текстів показує неможливість досягнення чистоти жанру в сучасному художньому мовленні, навпаки, письменники свідомо дбають про те, щоб їхній текст був поліжанровою структурою. Окрема увага надається дослідженню ідентичності художнього тексту й ідентичності книжки, а також мемаморфоз, яких зазнає текст як цілість при його перетворенні на цілість книжки. Особлива увага австрійських авторів другої половини XX ст. до подорожньої та автобіографічної літератури вважається панівною тенденцією і виявом загостреного інтересу до ідентичнісної проблематики в сучасному світі поготів. Виділяються й аналізуються найважливіші тенденції розвитку літератури в другій половині XX ст.

Публікації автора:

Монографії:

1. Гаврилів Т. Текст між культурами. Перекладознавчі студії / Тимофій Гаврилів. – Київ : Критика, 2005. – 200 с. (9 друк. арк.)

2. Havryliv T. Identitten in der sterreichischen Literatur des XX. Jahrhunderts / Tymofiy Havryliv. – Lviv : VNTL-Klasyka, 2008. – 408 S. (17 друк. арк.)

3. Гаврилів Т. Форма і фігура. Ідентичність у художньому просторі / Тимофій Гаврилів. – Львів : ВНТЛ-Класика, 2009. – 480 с. (20 друк. арк.)

Рецензія: Зимомря М. Вимір і світло: суть ідентичності / Микола Зимомря // Вікно в світ. – Київ, 2008. – № 2. – С. 157-159.

Наукові статті:

1. Гаврилів Т. Поет і Танатос : ушанування бога смерті / Тимофій Гаврилів // Всесвіт. – Київ, 1996. – № 2. – С. 147-152 (0,3 друк. арк.)

2. Гаврилів Т. Біліший попіл / Тимофій Гаврилів // Незалежний культурологічний часопис «Ї». – Львів, 1998. – № 13. – С. 132 – 141 ; // Дух і літера. Видання Києво-Могилянської академії. – Київ, 1999. – Вип. 5-6. – С. 138-146 (0,4 друк. арк.)

3. Гаврилів Т. Оповідання Томаса Бернгарда : розмова, що не відбулася / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2000. – № 2. – С. 114-124 (0,5 друк. арк.)

4. Гаврилів Т. "Сутінки людства": від симфонії новітньої поезії до документу літературного експресіонізму / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2001. – № 1. – С. 43-53 (0,5 друк. арк.)

5. Гаврилів Т. Драматургія Томаса Бернгарда : спроба зорієнтуватися / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2002. – № 2. – С. 77-87 (0,5 друк. арк.)

6. Гаврилів Т. Експресіонізм : страх непристосованої свідомості / Тимофій Гаврилів // Експресіонізм. Збірник наукових праць ; [упор. Тимофій Гаврилів]. – Львів, 2002. – С. 72-92 (1 друк. арк.)

7. Гаврилів Т. Нові оповідання Томаса Бернгарда : продовження розмови, що не відбулася / Тимофій Гаврилів // Записки НТШ. Праці філологічної секції. Світова література. – Львів, 2003. – С. 138-147 (0,6 друк. арк.)

8. Гаврилів Т. Кант танцює / Тимофій Гаврилів // Просценіум. Театрознавчий журнал. – Львів, 2004. – № 3 (10). – С. 109-110 (0,1 друк. арк.)

9. Гаврилів Т. Тодесартен / Тимофій Гаврилів // Критика. – Київ, 2004. – № 1-2. – С. 37 (0,1 друк. арк.)

10. Гаврилів Т. „Aber ich kann nur andeuten“. Andeutung als Darstellungsprinzip im Erinnerungsnarrativ der autobiographischen Pentalogie von Thomas Bernhard / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. – Чернівці : Рута, 2005. – Вип. 267. – С. 195-210 (0,7 друк. арк.)

11. Гаврилів Т. „Seine Hoheit, Generaldirektor Minister Doktor Laurenz“. Ertrumte Identitten des Protagonisten im Hrspiel „Ein Geschft mit Trumen“ von Ingeborg Bachmann / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. – Чернівці : Рута, 2005. – Вип. 234. – С. 173-185 (0,6 друк. арк.)

12. Гаврилів Т. Thomas Bernhards „Keine Komdie“. Der ambivalente Triumph eines einsamen Ich / Тимофій Гаврилів // Слово і текст. Збірник наукових статей. – Чернівці : Рута, 2005. – Вип. 1. – С. 282-293 (0,5 друк. арк.)

13. Гаврилів Т. Identitt des Textes : Paul Celans ukrainische Odyssee / Тимофій Гаврилів // Greifswalder ukrainistische Hefte ; [упор. Alexander Kratochvil, Rolf Gbner]. – Aachen : Shaker Verlag 2005. – Вип. 2. – S. 123-157 (0,6 друк. арк.)

14. Гаврилів Т. “Уламки мого дитинства і юності, не більше”. Концепція наративу в автобіографічній пенталогії Томаса Бернгарда / Тимофій Гаврилів // Слово і час. – Київ, 2005. – № 10. – С . 52-57 (0,4 друк. арк.)

15. Гаврилів Т. “Вже більше не було Австро-Угорської монархії”. Оповіджені долі і поетичні порахунки Йозефа Рота / Тимофій Гаврилів // Подорож до Европи. Галичина, Буковина і Відень на центральноевропейській культурній шахівниці ; [упор. О.Гаврилів, Т.Гаврилів]. – Львів : Класика, 2005. – С. 30-55 (1,1 друк. арк.)

16. Гаврилів Т. Текст, контекст, інтертекст. Про Ельфриде Єлінек / Тимофій Гаврилів // Критика. – Київ, 2005. – № 6. – С.27-29 (0,2 друк. арк.)

17. Гаврилів Т. Еліяс Канетті: портрет митця у сто років / Тимофій Гаврилів // Критика. – Київ, 2005. – № 12. – С. 25-27 (0,2 друк. арк.)

18. Гаврилів Т. “До Новаліса”. Ґеорґ Тракль / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2005. – № 1. – С. 45-50 (0,3 друк. арк.)

19. Гаврилів Т. Інтертекстуальність та ідентичність. П’єси Генріка Ібсена “Стовпи суспільства” та “Ляльковий дім” і п’єса Ельфріди Єлінек “Що сталося після того, як Нора покинула свого чоловіка, або Стовпи суспільств” / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2005. – № 1. – С. 134-144 (0,5 друк. арк.)

20. Гаврилів Т. Феномен експресіонізму в німецькомовних літературах / Тимофій Гаврилів // Вікно в світ. – Київ, 2005. – № 1. – С. 151-153 (0,1 друк. арк.)

21. Гаврилів Т. „Es gab keine sterreichisch-ungarische Monarchie mehr“. Joseph Roths erzhlte Schicksale und poetische Abrechnungen / Тимофій Гаврилів // (0,8 друк. арк.)

22. Гаврилів Т. “Wir waren tot und konnten atmen“. Identittssuche bei Paul Celan / Тимофій Гаврилів // (0,6 друк. арк.)

23. Гаврилів Т. „Wie werde ich ich“. Die Erfindung des Ich im Werk der Lyrikerin Rose Auslnder / Тимофій Гаврилів // (0,7 друк. арк.)

24. Гаврилів Т. „God save the Queen“. Thomas Bernhards vorletztes Theaterstck „Elisabeth II.“ / Тимофій Гаврилів // (0,8 друк. арк.)

25. Гаврилів Т. „Wie soll ich mich nennen, / ohne in anderer Sprache zu sein“. Ingeborg Bachmanns Auseinandersetzung mit dem anderen Zustand’ / Тимофій Гаврилів // (0,8 друк. арк.)

26. Гаврилів Т. „Er sollte sich einem so einprgen wie ein Don Quijote“. Canettis literarische Figuren und ihre Welten / Тимофій Гаврилів (0,9 друк. арк.)

27. Гаврилів Т. „Bruchstcke meiner Kindheit und Jugend, nicht mehr“. Thomas Bernhards autobiographische Pentalogie / Тимофій Гаврилів // (1 друк. арк.)

28. Гаврилів Т. „[...] sie sind Suchende“. Robert Menasses Phnomenologie der Identitt in seiner „Trilogie der Entgeisterung“ / Тимофій Гаврилів // (0,9 друк. арк.)

29. Гаврилів Т. Платон, драматург. Теорія і практика театру Ґеорґа Кайзера / Тимофій Гаврилів // Експресіонізм. Збірник наукових праць ; [упор. Т.Гаврилів]. – Львів : ВНТЛ-Класика, 2004. – С. 99-119 (0,9 друк. арк.)

30. Гаврилів Т. Зацитована апокаліпса: апокаліптичні ігри та візії експресіоністичного аванґарду в Німеччині / Тимофій Гаврилів // Експресіонізм. Збірник наукових праць ; [упор. Т.Гаврилів]. – Львів : ВНТЛ-Класика, 2005. – С. 131-151 (0,9 друк. арк.)

31. Гаврилів Т. Раймунд / Тимофій Гаврилів // Фердинанд Раймунд. Дівчина з країни фей, або Селянин-мільйонер. – Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2005. – С. 3-18 (0,3 друк. арк.)

32. Гаврилів Т. “Я” і його “моторошний партнер” у романі “Засліплення” // Маска і метаморфоза. (Де)конструювання діалогічного мовлення і філософія метаморфози Еліаса Канетті. Студії автрійської літератури ; [упор. Т.Гаврилів]. – Львів : ВНТЛ-Класика, 2006. – Т. 2. – С. 64-83 (0,8 друк. арк.)

33. Гаврилів Т. Лайка як життєвий і творчо-філософський імператив Томаса Бернгарда / Тимофій Гаврилів // Вербальна аґресія як мовно-культурний і соціальний феномен ; Львівський національний університет імені Івана Франка ; [упор. О.Гаврилів]. – Львів, 2006. – С. 68-79 (0,5 друк. арк.)

34. Гаврилів Т. „Aber ich kann nur andeuten“. Andeutung als Darstellungsprinzip im Erinnerungsnarrativ der autobiographischen Pentalogie von Thomas Bernhard / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. – Чернівці: Рута, 2005. – Вип. 267. – С. 195-208 (0,6 друк. арк.)

35. Гаврилів Т. Das Auerliterarische und der individuelle literarische Kanon als zwei Bezugsquellen fr die Identitt des lyrischen Ich / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. Збірник наукових праць. – Чернівці : Рута, 2006. – Вип. 290. – С. 171 – 185 (0,6 друк. арк.)

36. Гаврилів Т. “Трилогія знедуховлення” австрійського письменника Роберта Менассе як постмодерне підважування ідентичності традиційного жанру / Тимофій Гаврилів // Питання літературознавства. – Чернівці: Рута, 2005. – Вип. 12. – С. 166 – 172 (0,3 друк. арк.)

37. Гаврилів Т. „Mit den Sackgassen sprechen“. Paul Celans Gedichte in ukrainischen bersetzungen / Тимофій Гаврилів // Zwischen Sprachen unterwegs ; [упор. Martin A. Hainz, Edit Kirly]. – Wien : Praesens Verlag, 2006. – S. 79 – 97 (0,8 друк. арк.)

38. Гаврилів Т. Identittsstiftender Zusammenhang zwischen Selbst- und Sprachreflexionen des lyrischen Ich im Werk Robert Schindels / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. Збірник наукових праць. – Чернівці : Рута, 2006. – Вип. 312-320. – С. 221-237 (0,7 друк. арк.)

39. Гаврилів Т. Феноменологія ідентичності ліричного «я» в сучасній австрійській поезії / Тимофій Гаврилів // Слово і час. – Київ, 2006. – № 10. – С. 76-80 (0,6 друк. арк.)

40. Гаврилів Т. Жанрово-видові особливості «Неймовірних подорожей» сучасної австрійської письменниці Ільзе Айхінґер / Тимофій Гаврилів // Питання літературознавства. – Чернівці : Рута, 2007. – Вип. 74. – С. 101-115 (0,6 друк. арк.)

41. Гаврилів Т. Erinnerung und Erfahrung. Die „bukowinischen“ Gedichte von Rose Auslnder / Тимофій Гаврилів // Науковий вісник Чернівецького університету. Германська філологія. Збірник наукових праць. – Чернівці: Рута, 2008. – Вип. 408-409. – С. 195-211 (0,7 друк. арк.)

42. Гаврилів Т. Роль паратексту у формуванні ідентичності художнього простору (на прикладі роману «Вигнання з пекла» Роберта Менассе) / Тимофій Гаврилів // Буковинський журнал. – Чернівці : Рута, 2009. – № 1-2. – С. 165-172 (0,3 друк. арк.)

43. Гаврилів Т. Gestaltetes Leben. berlegungen zur „autobiographischen Pentalogie“ von Thomas Bernhard / Тимофій Гаврилів // Arnulf Knafl, Wendelin Schmidt-Dengler (Hg.) : Unter Kanonverdacht. Beispielhaftes zur sterreichischen Literatur im 20. Jahrhundert. – Wien : Praesens, 2009. – S. 73-84 (0,5 друк. арк.)