Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Макарчук Фелє-Діам Елена-Антарес. Феномен вправ Ізидора Філіппа в світовій культурі фортепіанного виконавства: дисертація канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Київський національний ун-т культури і мистецтв. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Макарчук Фелє-Діам Елена-Антарес. Феномен вправ Ізидора Філіппа в світовій культурі фортепіанного виконавства. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – Теорія і історія культури. – Київський національний університет культури і мистецтв. – Київ, 2003.

Дисертацію присвячено науковому дослідженню феномену вправ Ізидора Філіппа в світовій культурі фортепіанного виконавства.

Розглянуто питання джерелознавчого, концептуального, термінологічного й класифікаційного характеру щодо розуміння феномену вправ І. Філіппа в історії і теорії музичної культури. Вироблено нові підходи – методологія культурологічного синтезу та клавікінемалогія – в аналізі об’єкта і предмета дослідження. Визначено ейдетичні основи осмислення піаністичних вправ у системності гуманітарних форм, природничо-наукових параметрів, логічних структур, методологічних підходів, явищ та процесів їх закономірного здійснення. У підсумку пропонується експлікація вправ І. Філіппа у вихованні технічних навичок, подальшому удосконаленні виконавської культури і піаністичної майстерності.

Публікації автора:

  1. Античні педагогічні традиції навчання вправам у контексті їх теоретико-піаністичного осягання: культурологічні паралелі //Вісник КНУКіМ. – Серія “Мистецтвознавство”. – Вип. 7. – К., 2002. – С. 56-60.

  2. Піаністична творчість Ісідора Філіппа: джерелознавчі передумови реконструкції //Культура України. – Серія “Мистецтвознавство. Філософія”. – Вип.. 11. – Харків, 2003. – С. 138-144.

  3. Поняття вправи в системності теорії і практики фортепіанного мистецтва //Молоде музикознавство. – Вип.. 7. – Л.: ЛДМА ім. М. Лисенка, 2002. – С. 142-150.

  4. Поняття вправи у контексті філософії музичної освіти та фортепіанної педагогіки Нового часу //Вісник ДАКККіМ. – №3. – К., 2002. – С. 82-89.

  5. Поняття вправи в системності теорії і практики фортепіанного мистецтва //Молоді музикознавці України /Тези IV Всеукраїнської науково-теоретичної студентської конференції 23-27 березня 2002 р. – К., 2002. – С. 93-94.

  6. Ейдетика феномена вправ у праксеології Т. Котарбинського //Питання культурології. – №18. – К.: КНУКіМ, 2003. – С. 111-114.