Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Хон Чен. Феномен тембру-амплуа баса в оперному співі XIX – XX століть. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Хон Чен. Феномен тембру-амплуа баса в оперному співі XIX – XX століть. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальностю 17.00.03 – Музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. – Одеса, 2008.

Робота присвячена проблемі семантики басового вокалу, як вона склалася в оперній класиці ХІХ – ХХ ст. в опорі на архаїчні устої чоловічого співу у низькому регістрі. Останнє зв’язане із культово-містеріальною практикою як Європи, так і Китаю. В дисертації акцентується мислительне порубіжжя міфологічно-релігійного синкрезису та раціоналізму в філософії пантеїзму, котре склало ідеологічний контекст втілення оперного вокалу на «штучному» диханні і одночасно розкриваючого повноту проявлення можливостей людського голосового звучання. Стверджується двоїста природа вокального мистецтва, очевидна в басовому вокалі: похідність від містеріальної-релігійної, ритуально-церемоніальної сфер та одночасно представництво світської театральної природи співу.

Особлива увага приділяється використанню достоїнств виразного співу басів у давньоцерковній традиції в операх російських композиторів і пов’язаних з цим виразним комплексом творів західноєвропейських авторів. Звернена увага на архетипові, співвідносні із міфологемами Сходу, образно-сюжетні розклади опер Глінки, Бородіна, Лисенка.

Публікації автора:

1. Хон Чен. Басові партії в сучасних оперних виставах за творами Дж. Верді у втіленні моралізую чого змісту композицій // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Збірник наукових праць. – Харків: СтильІздат, 2005. – С. 319-325.

2. Хон Чен. Информационность басового пения // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім.А.В.Нежданової. Вип. 7. – Одеса: Друкарський дім, 2006. – С. 412-420.

3. Хон Чен. Магія співу – філософія співу в усвідомленні двоїстої природи вокалу на Сході і в європейському Заході // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Професійна педагогічна підготовка – вимоги сьогодення. Збірник наук.праць. – Харків: СтильІздат, 2007. – С. 245-254.

4. Хон Чен. Ритмизующая роль басовых партий в классической опере // Метро-ритм-2. Колективнв монографія під редакцією І.М.Юдкіна. – Киев, 2002. – С. 41-44.