Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


152. Крупка Мирослава Анатоліївна. Емансипаційні тенденції в українській жіночій прозі кінця XIX- початку XX століть: дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Крупка М. А. Емансипаційні тенденції в українській жіночій прозі кінця ХІХ – початку ХХ століть. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2004.

У дисертації на прикладі прозової, критичної та епістолярної спадщини жінок-письменниць Олени Пчілки, Наталії Кобринської, Ольги Кобилянської, Лесі Українки, Дніпрової Чайки, Уляни Кравченко та ін. розкривається соціокультурна ситуація кінця ХІХ – початку ХХ століть з гендерної перспективи. З’ясовується співвіднесеність емансипаційного руху, модернізаційних процесів у мистецтві та актуалізації жіночої творчості. Письменниці пропонують нові координати дискурсу, де жінка презентується в парадигмі “нового” героя, який є носієм авторської свідомості. На широкому текстуальному матеріалі простежується внутрішня еволюція емансипованої героїні. Такий персонаж репрезентується як дихотомічна особистість. Розроблено періодизацію феміністичної літературної традиції та виявлено специфічні риси жіночого письма.

Публікації автора:

  1. Крупка М.А. Новела “Valse melancolique” у контексті феміністичної прози Ольги Кобилянської // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. – Вип. VІІІ. – Рівне: РДГУ, 2000. - С.216-220.

  2. Крупка М.А. Еволюція жіночих образів у феміністичній прозі (“Некультурна” Ольги Кобилянської) // Наукові записки. Серія філологічна. – Острог: Національний університет “Острозька Академія”, 2000. – С.170-174.

  3. Крупка М.А. Варіації модернізму у творчості Ольги Кобилянської // Літературознавчі обрії. – Випуск 3. – К.: Інститут літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України, 2002. – С. 57-64.

  4. Крупка М.А. Модель жіночого письма в українській літературі доби модернізму // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. – Вип.ХІ. – Рівне: РДГУ, 2002. – С.129-132.

  5. Крупка М.А. Рецептивні моделі творчості Лесі Українки: гендерний аспект // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. - Вип. ХІІ. – Рівне: РДГУ, 2002. – С. 25-38.

  6. Крупка М.А. Жіноча ідея у творчості Ольги Кобилянської // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Вип. VІІ. – Рівне: РДГУ, 1999. – С. 108-112.

  7. Крупка М.А. Гендерний дискурс в сучасній українській літературі // Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Вип. ІХ. – Рівне: РДГУ, 2000. – С. 145-151.

  8. Крупка М.А. Неоромантичний дискурс у художньому освоєнні Ольги Кобилянської // Український модернізм зі столітньої відстані. Актуальні проблеми сучасної філології. Літературознавство. Вип. Х., спеціальний. – Рівне: РДГУ, 2001. – С.245-253.

  9. Крупка М.А. Сильна особистість у творі Ольги Кобилянської (на прикладі повісті “Апостол черні”) // Наукові записки. – Т.ІІ, Ч.І. – Острог: Острозька Академія, 1999. – С. 157-159.

  10. Крупка М.А. Особливості пейзажної новелістики Ольги Кобилянської на прикладі оповідання “Природа” // Проблеми сучасного літературознавства. – Вип.4. – Одеса: Маяк, 1999. – С.119-124.