Анотація до роботи:
Воєводіна А.В. Екфрасис у російській поезії “срібного віку”. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10. 01. 02 – російська література. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2008. Дисертація присвячена дослідженню явища экфрасису в літературному творі. Актуальність теми обумовлена необхідністю сформувати цілісне уявлення про екфрасис як поетичний прийом, що дозволяє адекватно представляти твори одних видів мистецтв іншими, зокрема, музики, образотворчого мистецтва та літератури. У дисертаційному дослідженні виявляються і характеризуються загальні риси екфрасису, що відображає процес «перекладу» коду музики і коду живопису на мову словесності; аналізуються й систематизуються художні прийоми і принципи поетів-модерністів, що звертаються у своїй поетичній творчості до відтворення вражень, що виникли у зв’язку із сприйняттям музичних творів або творів живопису; демонструються специфічні підходи (на межі словесного, музичного й образотворчого ряду) до прочитання літературного твору; досліджується поетична функція образів пластичних мистецтв у творчості російських поетів початку ХХ століття; простежується генезис і типологія музичних елементів у структурі поетичних творів, а також музичні образи (образ музиканта, символіка музичних інструментів і т.ін.) в російській поезії епохи модернізму. |