Анотація до роботи:
Косенко Н.Є. Дискурс театру у французькій драматургії XVII століття. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2005. Захищається рукопис, у якому здійснено системний аналіз дискурсу французького класицистичного театру XVII ст. на основі драматичних творів провідних авторів доби, таких як П.Корнель, Ж.Ротру, Ж-Б.Мольєр, Ж.Расін. Семіотичний аналіз структурних елементів класицистичного театру дозволив максимально наблизитися до розуміння специфіки авторського стилю цих драматургів, кожен з яких створює власну художню модель театру в рамках єдиного поетичного патерну. Встановлено, що поетична специфіка такого патерну полягає у його кватричній стабільній зовнішній структурі (класицистичній формі), та троїстому динамічному внутрішньому змісті (бароковому наповненні цієї форми). Композиційні особливості класицистичного драматургічного доробку визначаються комбінаторними можливостями поєднання барокових та класицистичних структурних елементів. Для встановлення поетичних параметрів театрального дискурсу XVII ст. (виявлення його провідних концептів, реконструкції його творчих парадигм, дослідження умов його проявлення та меж його розсіювання), в роботі поряд з аналізом класицистичної драматургії розглянуто суголосні їй філософський та епістолярний дискурси. |