Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Російська література


Ворова Тетяна Петрівна. Дилогія Вс. Соловйова "Волхвы" та "Великий розенкрейцер" у соціокультурному контексті епохи. : Дис... канд. наук: 10.01.02 - 2008.



Анотація до роботи:

Ворова Т.П. Дилогія Вс. Соловйова «Волхвы» та «Великий розенкрейцер» у соціокультурному контексті епохи. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.02 – російська література. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2008.

У дисертації досліджуються романи маловідомого російського письменника Х1Х ст. Вс. Соловйова. Вперше у вітчизняному літературознавстві здійснено спробу аналізу дилогії названого автора у руслі жанрових традицій й новаторства, в єдності художніх особливостей дилогії та філософських і езотеричних учень у соціокультурному контексті 1880-х рр. Подається періодизація літературної творчості Вс. Соловйова; аналізуються творчі стосунки письменника з О. Блаватською й Вол. Соловйовим як процеси взаємотяжіння і дистанціювання. Одночасно простежується зворотний зв`язок, що унаочнює вплив творчості Вс. Соловйова на певні літературні процеси, зокрема виникнення й розвиток символістського напрямку. Аналізуються філософська основа романів і введені у дилогію моделі духовної еволюції особистості, засновані на філософських доктринах сучасників письменника – філософів Вол. Соловйова та Ф. Ніцше. Показано засоби втілення й оформлення зазначених моделей у художньому світі романів, а також їх інтегрування в містичне вчення таємного ордену; вивчено питання про можливі джерела дилогії, символіку назв романів, способи введення біографічного матеріалу, а також вплив російської філософської прози Х1Х ст. на поетику творів Вс. Соловйова. При аналізі роману «Волхвы» акцент зроблено на системі персонажів твору як художньому втіленні філософської концепції світу письменника, а другий роман дилогії – «Великий розенкрейцер» – розглянуто як спробу реалізації в його поетиці символістського принципу.

Публікації автора:

1. Ворова Т. П. Принцип ритма как основополагающая структура в романе Вс. Соловьева «Волхвы» // Загальні питання філології. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – Т. 1 – С. 47 - 51.

2. Ворова Т. П. Особенности языка символов художественного персонажа как проявление принципа ментализма (на материале романа Вс. Соловьева «Волхвы») // Вісник Дніпропетровського університету. Сер. Мовознавство. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2004. – № 3. – С. 69 - 73.

3. Ворова Т. П. Влияние принципа двойственности на становление системы персонажей в романе Вс. Соловьева «Волхвы» // Література в контексті культури. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2004. – № 14. – С. 52 - 57.

4. Ворова Т. П. Репрезентация принципа полярности в художественном тексте (на основе романа Вс. Соловьева «Волхвы») // Вісник Дніпро-петровського університету. Сер. Літературознавство. Журналістика. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2005. – № 4. – С. 158 - 162.

5. Ворова Т. П. Проявление принципа аналогии в системе персонажей романа Вс. Соловьева «Волхвы» // Нова філологія. – Запоріжжя: ЗНУ, 2005. – № 2 (22). – С. 266 - 271.

6. Ворова Т. П. Репрезентация языка эзотерических символов в дилогии Вс. Соловьева «Волхвы» и «Великий Розенкрейцер» // Вісник Дніпро-петровського університету. Сер. Мовознавство. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2005. – № 2/1. – С. 81 - 85.

7. Ворова Т. П. Эзотерический код как смыслообразующий принцип художественной структуры романа // Англістика та Американістика. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2005. – № 2. – С. 110 - 114.

8. Ворова Т. П. Сопоставление мистических мотивов у Вс. Соловьева и М. Кузмина // Література в контексті культури. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2005. – № 15. – С. 49 – 56.