Анотація до роботи:
Зорницький А.В. Драматургія в історико-культурному контексті (на матеріалі творів Теннессі Уїльямса). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.06 – теорія літератури. – Донецький національний університет, Донецьк, 2007. Дисертацію присвячено вивченню особливостей процесів розвитку європейської та американської драматичної поезії і театральної практики ХХ століття та виокремленню тих елементів останніх, які дають дослідникові змогу стверджувати факт бурхливого відродження специфічного феномена драматургії – синкретичного метавиду мистецтв, видовищних за своєю сутністю. Дослідження являє собою аналіз історичних та екзистенційних особливостей функціонування витвору драматичної поезії в культурному універсумі як природному контейнері синкретичних утворень. Особливу увагу звернено на ті позалітературні якості драматичного твору, яких він неминуче набуває за ходом інтеграції у багатовимірний простір культурної практики. Сценічний, кінематографічний та національно-культурний розвиток-трансформація літературного твору тлумачиться як його саморозвиток, як природна та закономірна розбудова специфічних рис його літературної природи. Явище драматургії розглядається автором у широкому культурному контексті, який синтезує в собі художні традиції різних видів мистецтва, канони суб- та контркультурних утворень певної ойкумени, елементи провідних філософських учень, які детермінували духовний клімат конкретної країни за певної історичної доби. Крім того, дослідження містить детальний аналіз випадків міжкультурної трансформації витворів драматургії як прикладів їх якісно нового саморозвитку, пов’язаного зі зміною рецептивної парадигми твору та типологічної природи літературного та театрального мистецтв у системі канонів конкретного культурного середовища. |