Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Варецька Софія Олександрівна. Барокова парадигма у творчості Ґюнтера Ґраса. : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Варецька С. О. Барокова парадигма у творчості Ґюнтера Ґраса. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Київський національний університет iмені Тараса Шевченка, Інститут філології. – Київ, 2008.

Дисертація є першим у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві систематизованим дослідженням творчості видатного сучасного німецького письменника, лауреата Нобелівської премії 1999 р. Ґюнтера Ґраса крізь призму барокової парадигми. “Бароковість” художнього універсуму автора, його концепції мистецтва та історії, оригінальність стилю та мислення, синкретизм творчості привертають до нього увагу як до одного з найрепрезентативніших представників сучасного мистецтва. На підставі аналізу інтенсивної рецепції бароко в ХХ ст. увагу зосереджено на висвітленні художньо-філософського образу бароко, який став основою для твердження про функціонування у сучасній культурі барокової парадигми. Мовиться про наукове, філософське, естетичне, художнє зацікавлення Ґ. Ґрасом бароко, що спричинилося до “бароковості” як константи його індивідуальної художньої манери. На прикладі романів “Бляшаний барабан”, “Палтус”, “Траєкторією краба” і повісті “Зустріч у Тельґте” у дисертації засвідчено творче засвоєння письменником барокових засад, їхнє використання як інтерпретаційної системи сучасності та суттєвий внесок письменника в структурування філософсько-художнього образу бароко, а на цій підставі – образу дійсності ХХ ст.

Публікації автора:

  1. Барокова концепція сучасної людини (типологічні паралелі Ґ. Ґраса і Г. Я. К. Ґріммельсгаузена) // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2004. – Вип. 33. – С. 248-254.

  2. Часопростір героя в романі “Бляшаний барабан” Ґ. Ґраса // Літературознавчі студії. Збірник наукових праць. – Київ: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2004. – Вип. 7. – С. 46-50.

  3. Роман Ґ. Ґраса “Бляшаний барабан” як сучасний крутійський роман // Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2005. – Вип. 12. – С. 304-313.

  4. Барокова парадигма та її художнє втілення в німецькомовній літературі ХХ ст. // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Рута, 2005. – Вип. 12 (69). – С. 32-42.

  5. Рецепція епохи бароко в сучасній німецькій літературі // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Рута, 2006. – Вип. 71. – С. 154-164.

  6. Синтез мистецтв у творчості Ґ. Ґраса // Питання літературознавства: Науковий збірник. – Чернівці: Рута, 2007. – Вип. 74. – С. 10-16.

  7. Необарокові мотиви в сучасній німецькій літературі // Іноземна філологія. Український науковий збірник. – Львів: Львівський національний університет ім. І. Франка, 2007. – Вип. 118. – С. 16-23.

Додаткові публікації:

  1. Відтворення і перетворення дійсності в оповіданні “Зустріч у Тельґте” Ґ. Ґраса // Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2006. – Т. 59. – Вип. 46. Філологія. – С. 53-57.

  2. “Бароковість” Ґ. Ґраса в світлі сучасної постмодерної доби // Мова і культура. Науковий журнал. – Київ: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2007. – Вип. 9. – С. 201-208.

  3. Художня вигадка та реальність у романі Ґ. Ґраса “Траєкторією краба” // Серебрянный век: диалог культур. Сборник научных статей по материалам Международной научной конференции, посвящённой памяти профессора С. П. Ильева. – Одесса: Астропринт, 2007. – С. 520-528.